اخبار لوازم خانگی

دولت دوازدهم راه را برای حضور سرمایه گذاران در صنعت لوازم خانگی ایران هموار کند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به عملکرد خوب دولت یازدهم در صنعت لوازم خانگی بیان داشت : سال 92 و 93 متاثر از شرایط بد به وجود آمده در سال 91 بود اما امید داشتیم با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سایه دلال بازی ها از صنعت لوازم خانگی برداشته شود که همین مهم نیز به یاری دولت یازدهم اتفاق افتاد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به عملکرد خوب دولت یازدهم در صنعت لوازم خانگی بیان داشت : سال 92 و 93 متاثر از شرایط بد به وجود آمده در سال 91 بود اما امید داشتیم با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سایه دلال بازی ها از صنعت لوازم خانگی برداشته شود که همین مهم نیز به یاری دولت یازدهم اتفاق افتاد.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» ادامه داد : اینکه می گویند بحث رکود مطرح است، اینگونه نیست بلکه موضوع دلال بازی ها جمع شده است.متاسفانه شاهد آن بودیم که همه کاسب شده بودند و به دلیل اقتصاد تورمی که وجود داشت همه به فکر خرید و فروش بودند که با ثبات به وجود آمده در قیمت ها، بازار این دلال بازی ها جمع شد.

وی افزود : در چهار سال اول دولت دکتر روحانی اتفاق خوب آن بود که تولیدکنندگان با خیال آسوده به تولید و فروش محصولات خود پرداختند و نگران افزایش قیمت مواد اولیه نبودند و همین مهم به رشد تولید کمک شایانی کرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره مجدد به موضوع وجود رکود در واحدهای صنفی بیان داشت : ما در سال گذشته شاهد رشد 30 درصدی تولید بودیم اما فروش های اینترنتی باعث به وجود آمدن رکود در واحدهای صنفی شده است.از طرفی هم سازمان مالیاتی زیر بار اینکه این واحدهای صنفی فروشی نداشته اند که بخواهند مالیات سنگین بدهند، نمی رود و در تلاش هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

محمد طحان پور خاطرنشان کرد : مشکلی که در حال حاضر در صنعت لوازم خانگی وجود دارد این است که تریبون در اختیار افرادی است که خودشان مسئول نیستند.بنده معتقدم زمانی این افراد می توانند معترض شوند که در جایگاه یک مسئول بتوانند مشکل را برطرف کنند نه اینکه جامعه را پر از شعارهای حمایت از تولید داخل کنیم.

وی تصریح کرد : تولید موفق و با کیفیت به دانش روز نیازمند است.همانطور که در اواخر سال 95 مشاهده کردیم که تولیدکنندگان ما با برخی از برندهای معتبر اروپایی ماننده آلمان، ایتالیا و همچنین برندهای درجه یک چین، جهت تولید مشترک با تکنولوژی روز دنیا در ایران، قرارداد بسته اند.

طحان پور بیان داشت : با توجه به برجام ما نیز خوش بینیم که شرایط صنعت لوازم خانگی در حوزه تکنولوژی تغییرات بسیاری کند.البته که این تغییرات منوط به حضور سرمایه گذاران خارجی است که تکنولوژی های روز دنیا را به ایران بیاورند.باید قبول کنیم که صنعت لوازم خانگی ایران به حضور تکنولوژی های روز دنیا نیازمند است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان خاطرنشان کرد : صنعت لوازم خانگی در تمام کشورهای پیشرفته دنیا جزء صنایع با تولید ارزش افزوده بسیار زیاد است.ما نیز از دولت دوازدهم درخواست داریم که شرایط خوبی برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود تا صنعت لوازم خانگی ایران نیز با توجه به پتانسیل های بسیار بالایی که دارد، در ادامه برنامه توسعه، نقش بسیار موثری را ایفا کند.البته تولید کنندگان ما نیز می بایست پایه تولیدات خودرا صادرات محور قرار دهند تا بتوانیم بازار خوبی در منطقه را به دست آوریم و شاهد رونق بسیار خوبی در این صنعت مهم کشور باشیم.

نظر شما چیست؟