اخبار لوازم خانگی

پرداخت وام خرید کالا به زوج‌های جوان در روزهای آینده

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی روزهای آینده، زوج‌های جوان واجد شرایط می توانند از طریق وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا، کالاهای با دوام تولید داخلی را خریداری کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هاشمی ادامه داد: بعد از ابلاغ قانون بودجه جلساتی را در رابطه با تبصره ۲۶ آن که به موضوع فوق مربوط بود با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار کردیم و از تشکل‌های صنعتی هم دعوت شد و از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تدوین آیین نامه اجرایی تبصره فوق آغاز شود.

وی افزود: بعد از گذراندن پروسه منطقی، آیین نامه تدوین شد و به تصویب هیات دولت رسید.

به گفته وی، همزمان نیز طرحی برای فروش محصولات با دوام به طور موازی در حال اجرا است که سقف آن ۸ میلیون تومان تعیین شده است، اما تفاوت آن با تبصره ۲۶ قانون بودجه در این است که در موضوع اول بانکها ابتدا اعتبار سنجی می‌کردند و بر اساس آن  تأیید می‌شد و پول و فاکتور در حساب تولید کننده ریخته می شد ،اما در موضوع دوم فروش از دم قسط انجام می شود.

هاشمی  تصریح کرد: در موضوع وام ۱۰ میلیون تومانی لازم است تا تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی مجاب شوند که البته با توجه به نیاز واحدها به نقدینگی و طولانی بودن زمان باز پرداخت تلاش بیشتری را می طلبد و این امر در حال انجام است.

هاشمی اضافه کرد: طی جلساتی که با رییس اتحادیه لوازم خانگی برگزار کردیم در صدد هستیم طی چند روز آینده بسته ای را آماده کنیم و فهرست تولید کنندگان مشارکت کننده به همراه کالاها و بانکهای عامل مشخص شوند.

به گفته مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، متقاضیان واجد شرایط می توانند با ثبت نام و اعتبار سنجی در بانکهای عامل از یک طرف و مراجعه با وب سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آدرس www.mimt.gov.ir  که با وب سایت تولید کنندگان داخلی هایپر لینک شده است، مراحل خرید خود را تا سقف ۱۰ میلیون تومان انجام دهند.

منبع: ایلنا

نظر شما چیست؟