سایر خبرها

رشد 34 درصدی درآمدهای گمرک یزد

مدیر کل گمرک استان یزد از رشد درآمدهای گمرک یزد خبر داد و گفت: درآمدهای وصولی این گمرک در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن 34 درصد رشد داشته است .

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «مهرداد پیرحیاتی» اظهار کرد: درآمدهای وصولی گمرک یزد در سال 1395 با 34 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از  526 میلیارد ریال رسید .

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان واردات گمرک یزد در سال گذشته از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش بدون تغییر بوده است .

مدیر کل گمرک استان با اشاره به رشد چشمگیر درآمدهای این گمرک در سال گذشته، افزود: گمرک یزد علاوه بر موفقیت در وصول حقوق ورودی در بخش وصول عوارض و سایر درآمدها نیز توفیقات قابل توجهی داشته است و  وصول عوارض برای وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی یا سازمان‌های عمومی غیردولتی از جمله اقدامات گمرک در حوزه وصول عواید دولت بوده است .

وی تاکید کرد: همچنین عملکرد گمرک یزد در بخش وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی که در ردیف درآمدی سازمان مالیاتی درج می‌شود، در سال ۹۵ بیش از 144 میلیارد و 871 میلیون ریال بوده است .

پیرحیاتی عمده‌ترین دلایل افزایش درآمدهای گمرکی در سال ۱۳۹۵ را پیاده‌سازی و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در گمرک از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی، راه‌اندازی سامانه شناسه ارزش( TSC )، هوشمندسازی و افزایش نظارت‌ها و کنترل‌های گمرکی و تلاش مضاعف کارکنان خدوم و زحمتکش این گمرک ذکر است.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟