اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن در بازار

در هنگام خرید این دستگاه توجه داشته باشید که از سه نوع آن کدام یک برایتان مناسب تر است. این وسیله در سه نوع معمولی الکترونیکی ، سرخ کن های بدون روغن و مینی سرخ کن ها تولید خواهد می شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، احتمالا برای شما پی آمده که بخواهید سرخ کنی بخرید که مطابق میل و سلیقه شما باشد. در این مطلب می خواهیم شمارا با راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن آشنا کنیم. ال کا ایران قصد دارد تا به کمک بخش راهنمای خرید لوازم خانگی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

این مطلب رو هم بخونید، به کارتون میاد:

راهنمای کامل خرید جهیزیه در بازار لوازم خانگی ایران

در هنگام خرید این دستگاه توجه داشته باشید که از سه نوع آن کدام یک برایتان مناسب تر است. این وسیله در سه نوع معمولی الکترونیکی ، سرخ کن های بدون روغن و مینی سرخ کن ها تولید خواهد  می شود. البته این تنها موردی نیست که در مورد ساختار باید مورد توجه داشته باشید، بلکه میزان گنجایش سرخ کن نیز باید مورد توجه باشد و با توجه به نیاز خانواده و تعداد افراد میزان گنجایش آن را تعیین نمایید. برای آنکه به طور دقیق بدانید در هنگام خرید این محصول پر طرفدار باید دقیقا چه نکاتی را رعایت کنید با راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن از ال کا ایران همراه شوید.

پس از شنیدن نام سرخ کن به یاد غوطه ور شدن مواد غذایی در داخل روغن خواهیم افتاد. اما در مدل های جدید قضیه به نحو دیگری است و استفاده کنندگان از این محصولات می توانند حتی بدون روغن نیز غذاهایشان را سرخ کنند. به عنوان دیگر از سرخ کن می توان گفت سرخ کن دستگاهی است که با ایجاد حرارت با سرعت بالا مواد غذایی را سرخ خواهد کرد. سرخ کن ها دارای محفظه ای هستند و در داخل محفظه محفظه ای مشبک قرار گرفته تا مواد غذایی در داخل آن قرار گیرند. المنت گرم کننده کار اصلی را در این دستگاه ها بر عهده دارد. ساختار کلی این سرخ کن ها بسیار ساده است، مگر در نوع بدون روغن که به علت برتری و تکنولوژی موجود در آنها قیمت بالاتری نیز دارند.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

نحوه ساخت و کارکرد سرخ کن ها

تکنولوژی و طراحی ساخت در این محصولات این محصولات چندان پیچیده نیست : ماده ای که قرار است سرخ گردد در داخل سبد قرار خواهد گرفت و در محفظه جاسازی می شود. در سرخ کن هایی که باید روغن تا ارتفاع معین در دستگاه قرار گیرد ، به خاطر اینکه روغن تنها یک بار قابل استفاده نباشد و بتوان بیشتر از یک بار از روغن استفاده کرد، فیلتر روغن تعبیه شده است و به این امر کمک خواهد کرد. همچنین سیستم بادگیری اجازه نخواهد داد بوی نامطبوعی از مواد غذایی در حال سرخ شدن خارج شود. هشدار دهنده صوتی تعبیه شده در این محصولات در زمان مورد نظر شما را از سرخ شدن غذایتان مطلع خواهد کرد. همچنین دستگیره ای بر روی سبد قرار دارد که در بالا و پایین بردن آن کمک خواهد کرد.

در سرخ کن های الکتریکی المنت به طور مستقیم با روغن در تماس است و این سبب خواهد شد کمترین میزان انرژی تلف گردد. نقطه سرد در برخی سرخ کن ها جایگاهیست برای تکه هایی که غذاها که از قسمت اصلی جدا می شوند. این نقطه به صورت آزمایش شده به دست آمده است و جایگاهیست که اکثر مواد پس از جداسازی به آنجا خواهند افتاد. قرار گیری این بخش در سرخ کن سبب جلوگیری از فساد روغن خواهد شد. بدنه سرخ کن ها در دو نوع استیل و فولاد ساخته خواهد شد، نوع استیل این سرخ کن ها مقامت بالاتری را در برابر گرما نشان خواهند داد و کیفیت بالاتری را ایجاد خواهند کرد.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

انواع سرخ کن

حال در ادامه مطلب راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن می خواهیم شمارا با انواع سرخ کن آشنا کنیم. در هنگام خرید این دستگاه توجه داشته باشید که از سه نوع آن کدام یک برایتان مناسب تر است. این وسیله در سه نوع معمولی الکترونیکی ، سرخ کن های بدون روغن و مینی سرخ کن ها تولید خواهد شد. البته این تنها موردی نیست که در مورد ساختار باید مورد توجه داشته باشید، بلکه میزان گنجایش سرخ کن نیز باید مورد توجه باشد و با توجه به نیاز خانواده و تعداد افراد میزان گنجایش آن را تعیین نمایید.

اما مهمترین موردی که در هنگام انتخاب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، انتخاب نوع عادی و یا نوع بدون روغن آن است. برای خریداری سرخ کنهای بدون روغن باید هزینه بالاتری را صرف کنید . اما با توجه به کیفیت و سلامتی که خریداری آنها ایجاد خواهد کرد، می توان این مدل ها را بهترین نوع سرخ کن ها دانست. در نوع عادی این سرخ کن ها ماده غذایی در داخل مخزن پر از روغن قرار خواهد گرفت، اما بدون روغن آن از فناوری جدید سود خواهد برد. توسط این فناوری جریان هوا به سرعت جریان خواهد یافت و مواد غذایی آماده خواهند شد. نوع سوم که با نام مینی سرخ کن ، نوع کوچک شده سرخ کن ها هستند.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

در هنگام خرید سرخ کن این موارد را در نظر داشته باشید:

بودجه

مانند تمامی لوازمی که خریداری می کنید در هنگام خرید سرخ کن نیز باید بودجه ای که برای این وسیله در نظر گرفته اید، تعین نمایید. مدل های متنوع این دستگاه در قیمت های متفاوت موجود است و شما می توانید مناسبترین آنها را از دید خود انتخاب نمایید.

محفظه و میزان گنجایش آن

میزان حجم و گنجایش محفظه سرخ کن را با توجه به تعداد اعضای خانواده یتان انتخاب نمایید. برای خانواده های دو نفره لازم است سرخ کن های کوچکتر انتخاب کنید و اگر خانواده ای پرجمعیت دارید دستگاه های بزرگتر را خریداری نمایید. محصولاتی که محفظه ی استوانه ای دارند می توانند موارد استفاده بیشتری داشته باشند. اگر ظرف عمیق باشد می توان با میزان روغن کمتر مواد غذایی را در روغن شناور کرده و سرخ کرد. اگر محفظه سرخ کن متحرک باتشد می توان به راحتی آن را خارج کرده و شستشو نمایید.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

کدام سبدها بهترند؟

سبدهای مخصوص قرار گیری مواد غذایی در سرخ کن های مختلف جهت بالا گرفتن مواد غذایی پس از اتمام پروسه آماده سازی تولید شده اند. این سبدها در دو نوع سبد با قابلیت جابجایی به صورت دستی و یا به صورت آنسانسوری ساخته شده اند. با وجود اینکه راحتی استفاده از نوع آسانسوری برای استفاده کننده راحت تر است. اما امکان خراب شدن این نوع در مدت زمان کم ، بالاست. ممکن است غذایی را در این دستگاه آماده کنید و نخواهید آن را در داخل سبد قرار دهید، در این موارد نیز سبدهای آسانسوری دردسر ساز خواهند بود.

ایمنی

از مورد که باید در هنگام خرید و بررسی ویژگی های محصول به آن توجه کنید ، ایمنی دستگاه است. سرخ کنی که خریداری می کنید نباید گرما را به بدنه انتقال دهد. داشتن دسته های جهت حمل نیز می تواند در افزایش ایمنی محصول تاثیر گذار باشد.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

لزوم بهرمندی از چراغ وضعیت

جهت مشاهده روشن بودن سرخ کن و وضعیت دما و محتویات داخلی محفظه، اگر سرخکنتان دارای نمایشگر باشد کمک بسیاری به شما خواهد کرد. چراغ های وضعیت برای خبر دار شدنتان از مواد غذایی و میزان دمای داخلی موثراند، پس لازم است سرخ کن از این امکان بهرمند باشد.

تایمر در سرخ کن ها

پس از آماده شدن و گرم شدن روغن که توسط چراغ وضعیت برایتان به نمایش در خواهد آمد، موقع طبخ مواد غذایی خواهد رسید. برای اینکه بدانید ماده ای که در حال آماده سازی دارید به چه مقدار زمان و چه میزان حرارتی لازم است ، لازم است کمک بگیرید و یا با آزمون و خطا میزان هر دو را مشخص نمایید. اما در سرخ کن های دارای تایمر با انتخاب غذایی که می خواهید سرخ کنید زمان و دمایی به شما پیشنهاد داده خواهد سشد و می توانید آن را تایید کرده و یا تغییر دهید.

جذب بوی غذاها در هنگام آماده سازی

فیلترهایی در سرخ کن ها تعبیه شده اند تا بوی حاصل از آماده سازی مواد غذایی را جذب کنند و مانع از ساطع شدن بوی نامطبوع شوند. این فیلتر ها به مرور زمان کثیف خواهند شد و کارایی لازم را نخواهند داشت. از این رو لازم است مدلی از سرخ کن ها را خریداری کنید که فیلتر قابل تعویض دارند.

محفظه با لایه نچسب

برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به محفظه ، لازم است مدلی از سرخ کن را انتخاب کنیده که دارای لایه نچسب داخلی باشد. با خریداری این دسته از سرخ کن ها خیالتان از بابت چسپیدن مواد غذایی راحت خواهد شد و همچنین تمیز کردن آن بسیار راحت خواهد بود.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

اهمیت این مورد را خود تعیین کنید…

ادامه مطلب راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن از نکات مهمی یاد خواهیم کرد. از مواردی که با وجود اهمیت بالایی که از دید بسیاری از مصرف کنندگان دارد، اما هیچ تاثیری بر روی کیفیت و کارکرد محصول نخواهد گذاشت رنگ و شکل طراحی این محصول است. هماهنگی رنگ این محصول با فضای آشپزخانه در زیبایی این محیط تاثیر بالایی خواهد گذاشت و برای مصرف کننده نیز شیرین و راضی کننده خواهد بود.
جهت استفاده صحیح از سرخ کن و دریافت حداکثر بازدهی از این وسیله موادی موجودند که باید مورد توجه قرار گیرند:

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

در مورد روغن ریخته شده در دستگاه ، بهترین روغنی که می توان در آن ریخت روغن مخصوص سرخ کردن است. اما توجه کنید که دو نوع روغن را به طور مخلوط و همزمان در سرخ کن نریزید ، زیرا برای دستگاه و غذا نامناسب است. زمانی که روغن را در داخل محفظه می ریزید دقت کنید میزان آن از نصف بیشتر نباشد ، در غیر این صورت روغن سر ریز کرده و علاوه بر اینکه دستگاه چرب خواهد شد احتمال از کار افتادگی نیز بالاست. اگر به میزان روغنی که در محفظه ریخته اید توجه کرده اید ، اما باز هم شاهد سرازیر شدن روغن آن هستید مشکل از جای دیگریست. ممکن است مواد غذایی آب پس داده باشند و یا اینکه قبل از پخت غذا به آنها نمک زده باشید.
پس از اینکه روغن داغ شد موقع ریخن مواد به داخل آن است ، اما نباید ماده ای که در آن می ریزید یخ زده باشد. زیرا در این صورت روغن سرد خواهد شد و نیاز دارد مجددا داغ گردد. در این صورت انرژی بیشتری توسط دستگاه صرف می شود و ممکن است به دستگاه آسیب برساند. بنابراین قبل ازاینکه تصمیم به آماده سازی غذا داشته باشید ، ماده غذایی را از فریزر خارج کنید تا یخ آن آب شود. البته دستگاه های قدرتمند به سرعت روغن را مجددا داغ خواهند کرد و مشکلی برایشان ایجاد نخواهد شد.

در  شستشوی این وسیله دقت بالایی به خرج دهید تا به خوبی تمیز گردد و به هیچکدام از اجزای آن آسیبی وارد نگردد. اگر محفظه قرار گیری روغن متحرک است آن را بیرون بیاورید و آن را شستشو نمایید. اگر دسترسی به فیلترهای این محصول دارید، آنها را خارج نمایید تا خیس نشوند. زیرا پس از خیس شدن کاراییشان را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟