اخبار لوازم خانگی

همکاری مشترک اپل و ایکیا برای ساخت اپلیکیشن واقعیت افزوده + ویدئو

اوایل ماه جاری میلادی شرکت سوئدی ایکیا (IKEA) از چندین طرح آینده نگرانه رونمایی کرد؛ مثلاً فناوری «کلیک» (Click) که زمان مورد نیاز برای اسمبل و سر هم کردن مبلمان و لوازم منزل را از چند ساعت به چند دقیقه کاهش می دهد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اوایل ماه جاری میلادی شرکت سوئدی ایکیا (IKEA) از چندین طرح آینده نگرانه رونمایی کرد؛ مثلاً فناوری «کلیک» (Click) که زمان مورد نیاز برای اسمبل و سر هم کردن مبلمان و لوازم منزل را از چند ساعت به چند دقیقه کاهش می دهد.

 این کمپانی همواره تلاش داشته تا از ابزارهای دیجیتال برای افزایش فروش محصولاتش بهره گیرد و اکنون در کنار اجرای طرح های آزمایشی با شرکت های ثالث، قصد دارد همراه با اپل به حوزه واقعیت افزوده (AR) قدم بگذارد.

 

در تازه ترین اخبار مربوط به همکاری این دو شرکت، مشخص شده که ایکیا می خواهد یک اپلیکیشن خرید مبتنی بر AR را با همکاری اپل توسعه دهد. «مایکل والدسگارد» رئیس بخش تحولات دیجیتال کمپانی سوئدی می گوید:

این برنامه نخستین اپ واقعیت افزوده است که به شما در تصمیم گیری برای خرید کمک می کند.

با استفاده از این برنامه، مشتریان می توانند قبل از خرید، لوازم منزل و مبلمان را به صورت مجازی در منزل خود تست کنند. به گفته والدسگارد، به زودی خرید هم از طریق اپلیکیشن صورت می گیرد:

هدف نهایی ما این است، اما نمی توانم قول بدهم که در نسخه اولیه برنامه، سیستم پرداخت از طریق اپ به درستی کار کند.

این مقام ارشد ایکیا می گوید اپلیکیشن مورد بحث در پاییز سال جاری میلادی عرضه شده و هرگاه محصول جدیدی توسط شرکت تولید گردد، ابتدا به اپلیکیشن AR راه خواهد یافت. در زمان انتشار، حدود 500 الی 600 نمونه محصول در این اپلیکیشن iOS وجود خواهد داشت.

 

والدسگارد معتقد است دانش فنی اپل و پیشرفت های اخیر آنها در حوزه واقعیت افزوده برای تکمیل حضور ایکیا در خانه های مشتریان نقشی حیاتی دارد. آنها همچنین به تعداد زیاد کاربران اکوسیستم اپل چشم دوخته اند که به زودی به بزرگ ترین پلتفرم AR جهان بدل خواهد گشت.

گفتنیست ایکیا در حال حاضر بیش از 400 فروشگاه فیزیکی بزرگ در اختیار دارد، اما توسعه و تکمیل روش های فروش از طریق موبایل، رسانه های اجتماعی، واقعیت مجازی و شرکت های تجارت الکترونیک ثالث، همواره یکی از اهداف اصلی آنها بوده است.

نظر شما چیست؟