اخبار لوازم خانگی

استفاده از ۸ کارت بازرگانی یکبار مصرف برای واردات دوربینهای مدار بسته قاچاق

بررسی‌ها نشان می‌دهد، قاچاقچیان از ۸ کارت بازرگانی یکبار مصرف برای واردات دوربینهای مدار بسته قاچاق استفاده می‌کرده‌اند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هفته گذشته اسناد مربوط به قاچاق 3 کانتینر دوربینهای مدار بسته در رسانه‌ها منتشر شد. محموله مذکور در حالی که در اظهارنامه و بارنامه تجهیزات پلاستیکیِ دوربین  اظهارشده بود،  از گمرک شهید رجایی ترخیص اما در گلوگاه شهید میرزایی توسط نیروی انتظامی هرمزگان توقیف می‌شود. یک مقام آگاه  استان هرمزگان در  همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: بر  اساس  تحقیقات به عمل آمده مشخص شد قاچاقچیان با استفاده از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف توانسته‌اند در 9 اظهارنامه به همین شگرد اقدام به قاچاق کالا (دوربینهای مدار بسته)کنند.

در این بین با همکاریهای به عمل آمده در نیروی انتظامی، صاحبان کارت بازرگانی شرکت اظهارکننده در آستارا (گیلان) بازداشت می‌شوند. ادامه تحقیقات نشان می‌دهد، افراد دستگیر شده تنها با دریافت مبالغی حق استفاده از کارت بازرگانی خود را به دو ترخیص‌کار واگذار کرده‌اند.

این مقام آگاه همچنین از کشف 8 کارت بازرگانی دیگر که برای همین منظور و قاچاق دوربینهای مدار بسته استفاده شده، خبر داد.  بر این اساس و با توجه به تحقیقات به عمل امده در خصوص انبار نهایی کالا مشخص شد، شرکت اصلی واردکننده دوربینهای مدار بسته(با نام اختصاری ه-ف) در تهران قرار داشته و تنها از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف برای پوشش قاچاق کالا استفاده کرده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس رای سازمان تعزیرات حکومتی ارزش محموله مشکوفه بیش از 13 میلیارد تومان و جریمه متعلقه به صاحب کارت بازرگانی 164 میلیارد تومان بوده است. ماخذ دوربین بیش از 20 درصد وماخذ تجهیزات دوربین 5 درصد بوده درحالی که ارزش تجهیزات پلاستیکی دوربینهای مذکور بسیار نازل بوده و به این ترتیب قاچاقیان توانسته بودند میلیاردها تومان از حقوق دولت را تضییع کنند.

نظر شما چیست؟