اخبار لوازم خانگی

افزایش ۱۶درصدی ترانزیت ریلی سرخس/ صادرات پنبه CIS از ریل ایران

یک مقام مسئول در شرکت راه آهن از افزایش ۱۶ درصد ترانزیت ریلی از مرز سرخس در ۳ ماهه ابتدایی امسال نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از شرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۲۰۵ هزار تن بار ترانزیتی در ۳ ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

محمد هادی ضیایی مهر افزود: از میزان بار حمل شده در بازه زمانی مذکور ۶۵ هزار تن آن محموله کود شیمیایی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشته و ۶۶ هزار تن از این بار نیز گوگرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان است.

ضیایی مهر خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت راهبردی و ترانزیتی کشور، می توان فرصت ها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشور در نظر گرفت والبته بهره برداری درست و به موقع از این فرصت ها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گستردۀ همزمان می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشورموثر باشد، لذا نحوه بهره برداری از این مزیت ها و فرصت ها و برقراری ارتباط  حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت در نتیجه ارز آوری برای کشور، ایفا کند./مهر/

نظر شما چیست؟