اخبار لوازم خانگی

سامسونگ می خواهد یخچال شما را به مرکز فرماندهی خانه هوشمند تبدیل کند

سامسونگ هم مثل دیگران آینده را در اینترنت اشیاء می بیند، دنیایی که در آن تمام وسایل منزل از جمله یخچال شما به اینترنت متصل است و قابلیت های آن از خنک نگاه داشتن مواد غذایی فراتر می رود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت کره ای برای این منظور سال گذشته در نمایشگاه CES لاس وگاس از یک یخچال ساید بای ساید مجهز به Family Hub پرده برداشت.

هاب خانوادگی سامسونگ را می توان یک تبلت اندرویدی ۲۱.۵ اینچی به حساب آورد که به در یخچال متصل شده و می تواند دمای داخل آن را به شما نمایش دهد یا اپلیکیشن های مختلفی را به اجرا درآورد، از جمله نرم افزاری برای سفارش خودکار خوراکی های اتمام یافته یا نمایش محتویات یخچال از راه دور روی موبایل کاربر.

شرکت کره ای یکسال بعد در CES 2017 نسل دوم هاب خانوادگی را با قابلیت های جدیدی مثل امکان دریافت دستورات صوتی معرفی کرد.

برای مثال تصور کنید حین آشپزی با دست های آلوده بخواهید دستور طبخ یک خوراکی را چک کنید، در این حالت کافی است از دستیار دیجیتالی سامسونگ به نام بیکسبی بخواهید دستور پخت را برای شما توضیح دهد.

در حقیقت سامسونگ می خواهد با فراهم آوردن امکان صحبت کردن کاربر با لوازم خانگی، امکانات جدیدی در اختیار وی قرار داده و زندگی را با این روش هرچه ساده تر نماید.

میزان اهمیت سامسونگ برای این موضوع تا حدی است که مدتی پیش برای تبلیغ آن با شعار «بیشتر از یک یخچال ساده» در نمایشگاه Smart Kitchen Summit (موسوم به نشست آشپزخانه هوشمند) شرکت کرده بود.

البته اهمیتی که این غول فناوری برای آشپزخانه ی منزل شما قائل شده چندان هم تعجبی ندارد. بخش مهمی از زمان ما در آشپزخانه می گذرد، چه اول صبح در حال آماده شدن اعضای خانواده برای خروج از منزل یا حتی مهمانی های دوستانه و خانوادگی.

بر همین اساس می توان گفت سامسونگ به درستی روی این ابزار به ظاهر ساده تمرکز کرده و می داند که اگر قابلیت های یخچال شما را افزایش دهد، حتی بیشتر از کامپیوتر یا محصولات دیگر می تواند به قلب منزل و خانواده شما نفوذ نماید.

اگر تلاش شرکت کره ای برای آوردن هاب خانوادگی به آشپزخانه ی کاربران موفقیت آمیز باشد، می توان به راحتی آینده ای را تصور کرد که در آن کاربر یخچال خود را برای کنترل دیگر ابزارهای خانگی هوشمند متصل به اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار دهد.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدیویی که سامسونگ برای معرفی هاب خانوادگی خود تدارک دیده را مشاهده فرمایید./دیجاتو/

نظر شما چیست؟