سایر خبرها

صادرات 10هزار و 556 تن کالا از بندرجاسک به عمان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: 10 هزار و 556 تن کالا در بهار امسال از بندرجاسک به کشور عمان صادر شد که این میزان در همسنجی با سال گذشته 111 درصد رشد داشته است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد محسنی دوشنبه در تشریح عملکرد سه ماهه بندر جاسک با خبرنگاران افزود: کالاهای صادر شده از بندر جاسک، بیشتر میوه و تره بار بوده است.
وی ادامه داد: بندر جاسک یک بندر چند منظوره است که زیر نظر بندرشهید باهنر اداره می شود و در مدت یاد شده ، 10هزار و 800 تن کالا در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 218 تن کالای وارداتی بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تاکنون، 12 فروند شناور فلزی، 291 فروند شناور صیادی و 91 فروند شناور باری در این بندر رفت و آمد داشتند که تردد شناورهای باری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد و تردد شناورهای فلزی 20 درصد افزایش داشته است.
محسنی گفت: بیش از یکهزار و 777 دستگاه کامیون حامل بار صادراتی، وارداتی و شیلاتی به بندرجاسک تردد داشته است که رشد 78 درصدی داشته است.
وی یاد آور شد: پس از پیگیری های فراوان در استان و کشور و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای رونق بنادر شرق هرمزگان، زیرساخت های مناسبی توسط سازمان بنادر در این منطقه ایجاد شده که هم اکنون شاهد به ثمر نشستن این تلاش ها هستیم.
شهرستان جاسک با 51 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

منبع:ایرنا

نظر شما چیست؟