جالب و خواندنی

رازهای موفقیت مالک شرکت علی بابا+ویدئو

گروه علی‌بابا ( Alibaba Group Holding Limited))، یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که فروش و خدمات پس از آن را به شکل مصرف کننده به مصرف کننده، بنگاه به مصرف کننده و بنگاه به بنگاه از طریق پورتال وب فراهم می‌کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  این گروه در زمینه‌هایی چون: فروشگاه اینترنتی، یک سیستم خرده فروشی، و رایانش ابری فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۱۲ دو پرتال علی بابا ۱٫۱ تریلیون دلار معادل ۱۷۰ میلیارد دلار فروش داشته است؛ که این رقم بیشتر از مجموع فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای بی می‌باشد. در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ علی بابا ۲۳۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. به دنبال عدم توافق در عرضه عمومی با رگولاتوری هنگ کنگی در سپتامبر ۲۰۱۳ این هلدینگ جهت عرضه اولیه وارد ایالات متحده شد. همزمان با عرضه اولیه، ارزش علی بابا به میزان ۲۱٫۸ میلیارد دلار رسید. این وب سایت اینترنتی به ای بی شباهت دارد و در آن میلیاردها کالا ارایه می‌شود، همچنین این وب سایت جز ۲۰ وب سایت برتر دنیا به شمار می‌رود. ۶۰ درصد بسته‌های تحویلی در مارس ۲۰۱۳ مربوط به کاربران چینی بوده است. گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما پایه‌گذاری شده است. پرتال علی بابا با ایده ارتباط بین تولیدکنندگان چینی و مشتریان ورای مرزهای چین کسب و کار خود را آغاز نمود. ۸۰ درصد فروش آنلاین در کشور چین توسط گروه علی بابا انجام می‌گیرد

کمپانی گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹ در آپارتمان مدیر عامل امروز این شرکت جک ما در پکن افتتاح شد. جک ما توضیح می‌دهد:

یک روز در سانفرانسیسکو در کافی شاپ نشسته بودم و فکر می‌کردم که اسم علی بابا خوبه؛ و هنگامی که گارسون آمد از وی پرسیدم علی بابا را می‌شناسی؟ اون گفت بله می‌شناسم، پرسیدم در موردش چه می‌دونی؟ گفت علی بابا و ۴۰ دزد؛ و من گفتم آره خودشه! به خیابان رفتم و از عابران که از ملیت‌های مختلفی چون هندی، آلمانی، چینی، ژاپنی و … بودند همین سؤال را پرسیدم و همگی همان جواب را دادند. علی بابا به راحتی تلفظ میشه و در همه جهان شناخته شده است.

جک ما مدیرعامل گروه علی بابا در سال ۲۰۱۴ در زمان عرضه اولیه سهام علی بابا با ۲۰٫۸ میلیارد دلار در جایگاه ۳۶ میلیاردرهای جهان قرار دارد. مجموعه رستوران‌های کی اف سی جک ما را در دورانی که به دنبال شغل برای خود بود را به علت قد کوتاه و لاغر اندام بودن استخدام نکرد.

نظر شما چیست؟