اخبار لوازم خانگی

سامسونگ، محبوب ترین برند آسیا برای ششمین سال متوالی

در میان کمپانی های بزرگ فناوری، شاید نتوان مثالی بارز تر از سامسونگ برای رشد فوق العاده، رسیدن به اوج و البته ماندن در اوج عنوان کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این در حالیست که زمانی که سامسونگ هدف خود را برای امپراطوری در دنیای فناوری تعیین کرد بسیاری این هدف را برای کمپانی کره ای دست نیافتنی میدانستند چرا که رقبای قدیمی و قدرتمند تری از سامسونگ در این عرصه حضور داشتند. اما سامسونگ ثابت کرد که استراتژی های درست تعیین کننده ی سرنوشت کمپانی ها در دنیای فناوری هستند. به همین ترتیب بسیاری از رقبای سامسونگ به حاشیه کشیده شدند و از روزهای خوب خود فاصله گرفتند در حالی که سامسونگ به رشد چشمگیر خود ادامه میداد. به همین روال سامسونگ پیش رفت تا امروز در صنایع مختلفی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. از لوازم خانگی گرفته تا گوشی های هوشمند و قطعات سخت افزاری سامسونگ در دسته ی برترین تولید کنندگان قرار میگیرد و این را مدیون مدیریت و تدابیر درست مدیران خود است. شاید اخیرا به دلیل اتفاقاتی مانند اتفاقی که برای گلکسی نوت 7 افتاد دید برخی کاربران نسبت به سامسونگ کمی عوض شده باشد اما این باعث نشده تا از محبوبیت سامسونگ بخصوص در قاره ی آسیا کاسته شود.

بر اساس نظر سنجی صورت گرفته توسط موسسه تحقیقاتی Nielsen در آسیا که از میان 1000 برند مختلفی که در بازار آسیا حضور دارند انجام شده است، سامسونگ برای ششمین سال پیاپی به عنوان مورد اعتماد ترین برند در قاره ی کهن شناخته شده است که دستاورد بزرگی برای غول کره ای است. البته برند های در نظر گرفته شده در این نظر سنجی فقط مربوط به کمپانی های آسیایی نبوده اند و اپل و Nestel در میان این برند ها حضور داشته اند که در رتبه های پایین تر از سامسونگ قرار گرفته اند.

تعداد شرکت کنندگان در این نظر سنجی بیش از 6000 نفر بوده اند که از 13 کشور مختلف آسیایی در نظر سنجی به صورت آنلاین شرکت کرده بودند. موضوع نظر سنجی نیز انتخاب مورد اعتماد ترین برند در سال 2017 از محصولات مصرفی در دسته بندی های مختلف بوده است که البته علاوه بر کیفیت، تنوع محصولات نیز برای شرکت کنندگان حائز اهمیت بوده است. نکته ی جالب اینجاست که سامسونگ مدعی است نحوه ی برخورد کمپانی با اتفاقی که برای گلکسی نوت 7 افتاد، یکی از دلایل اصلی نتیجه ی این نظر سنجی است که سامسونگ سرعت در فراخوانی و جمع آوری این گوشی هوشمند را اقدامی مثبت از سوی این کمپانی اعلام کرده است. البته قطعا نظر بسیاری از کاربران در این زمینه با سامسونگ متفاوت است. در هر صورت اکنون افتخاری دیگر به کلکسیون افتخارات این کمپانی اضافه شده است و سامسونگ و البته طرفداران این برند از این اتفاق خوشحال هستند.

منبع: مجله سخت افزار

نظر شما چیست؟