اخبار لوازم خانگی

کولرهای آبی با استاندارد قدیمی را نخرید

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مردم هشدار داد که کولرهای آبی فاقد علامت استاندارد یا دارای علامت استاندارد با معیارهای پیش از سال ۱۳۹۲ را خریداری نکنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع فصل گرما و داغ شدن بازار خنک‌کننده‌ها از جمله کولرهای آبی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هشدارهایی را درباره نحوه خرید این محصولات مطرح کرد.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به استانداردهایی که در سال ۱۳۹۲ برای کولرهای آبی تجدیدنظر شده است، در اسفندماه همان سال برای اعمال در خطوط تولید به واحدهای تولیدکننده ابلاغ شده است و همچنین با توجه به توافقنامه میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای عرضه کولرهای آبی مهلتی به آنها داده شد و مقرر شد تا ظرف مدت ۹ ماه از تاریخ تصویب این توافق‌نامه کولرهای باقی مانده در انبارها که استاندارد آنها مطابق با معیارهای پیش از تجدیدنظر سال ۱۳۹۲ بود را به بازار عرضه کنند.

در همین راستا برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان از عرضه کولرهای آبی فاقد استاندارد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به اعمال نظارت‌های مستمر در سطح عرضه کرده و برخورد قانونی را با متخلفان از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام داده است.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده تداوم این نظارت‌ها، منجر به شناسایی و جمع‌آوری این دسته از کالاها از برخی از استان‌ها از جمله قم، کرمان و فارس شده است و از آنجایی که این محصول مستقیما با سلامت و ایمنی مردم در ارتباط است، عرضه آن بدون نشان استاندارد یا با کیفیتی پایین‌تر از حد قابل قبول غیرقانونی بوده و با عرضه‌کنندگان و واحدهای صنفی متخلف برخورد قاطعی انجام می‌شود.

این سازمان همچنین با اعلام شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعلام کرد که خریداران می‌توانند ضمن توجه به وجود علامت استاندارد معتبر بر روی این محصول جهت استعلام پروانه کالای مربوطه کد ۱۰ رقمی حک شده زیر نشان استاندارد را به این شماره پیامک کرده و در صورت تایید اقدام به خرید کنند.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟