اخبار لوازم خانگی

در ساخت مجدد پلاسکو شک نکنید/ تکذیب تهدید کسبه پلاسکو

رییس اتاق اصناف تهران معتقد است تسهیلاتی که در حال حاضر برای کسبه پلاسکو فراهم شده بهترین تسهیلات ممکن است، هرچند که در نهایت همگان می‌دانند که بهره ۱۸ درصدی بانک برای بخش اقتصادی کشور ایده‌آل نیست.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که طی ماه‌های گذشته و با توجه به وضعیت کسبه بخش سالم پلاسکو، اتاق اصناف چه پیگیری انجام داده است؟، گفت: جریان پلاسکو را  دوستان ما کم اثر کردند وگرنه در این حوزه اتفاقات خوبی افتاد و از سوی دولت تسهیلات و ساماندهی خوبی ارائه شد.

وی در عین حال عنوان کرد: اختلاف بین دوستان من در حوزه اصناف باعث ایجاد مشکلات امروز شد، در غیر این صورت شما یک نفر را سراغ ندارید که بگوید اجاره نامه داشته و برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده، اما به نتیجه نرسیده است.

رییس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این سوال که واقعا آیا بهره ۱۸ درصدی برای کسبه پلاسکو رقم مناسبی محسوب می‌شود؟ بیان کرد: به هر حال تسهیلات در همین حد است. کدام از تسهیلات ما ایده‌آل است؟ همگان می‌دانند که قطعا نظام بهره ۱۸ درصدی برای بخش اقتصادی کشور مناسب نخواهد بود، اما در هر حال ما با توجه به داشته‌های فعلی صحبت می‌کنیم.

فاضلی ادامه داد: برای کسبه پلاسکو در دو بخش تمهیدات قائل شده‌اند که تمهیدات خوبی هم بود، اما باید به نکات دیگری توجه داشت. براساس قانون، شرع و عرف کسبه این پاساژ وظیفه داشتند کارگران خود را بیمه کنند، اما در موارد متعدد بدون این که چنین کاری را انجام داده باشند دولت به کارگران آنها تسهیلات بیمه‌ای ارائه کرد و حقوق آنها را پرداخت کرد.

وی در پاسخ به این مطلب که هنوز هم قسط دوم بیمه بیکاری کسبه پلاسکو پرداخت نشده است، اظهار کرد: قسط دوم بیمه بیکاری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

رییس اتاق اصناف تهران در عین حال، عنوان کرد: می‌خواهم بگویم که نباید کارهای نکرده خود را بر گردن دیگران بیندازیم. من با دولت حرف و انتقاد دارم اما ما درباره‌ شرایط فعلی صحبت می‌کنیم. قرار بود کسبه پلاسکو با توجه به شرایط سه ماه بدون پرداخت اجاره بها در پاساژ نور مستقر شوند، اما اکنون این مدت تا پایان شهریورماه یعنی هفت ماه اضافه شده و از سوی دیگر برای کاهش حق شارژ آنها نیز صحبت‌های متعددی صورت گرفته و این رقم به ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

فاضلی در ادامه در پاسخ به این مطلب که به گفته کسبه پلاسکو اجاره‌ای که برای واحدهای نور در نظر گرفته شده رقمی بالا محسوب می‌شود، توضیح داد: بالا یا پایین این چیزی است که کسبه پلاسکو خواسته‌اند و زمانی بنیاد مستعضفان اعلام کرد که مالکیت سه نقطه را در دست دارد و کسبه پلاسکو می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. پاساژ نور انتخاب خود این افراد بوده است پس چرا حالا اینگونه مطرح می‌کنند. اکنون بنیاد مستضعفان حاضر است کمترین اجاره را برای این واحدها ببندد و حق شارژ نیز از ۱۶ هزار تومان به ۸۰۰۰ تومان رسیده است، پس ما به دنبال کارهای پلاسکویی‌ها هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کاری برای کسبه بخش سالم پاساژ پلاسکو انجام نخواهد شد؟ گفت: چه کسی در خیابان می‌خوابد؛ یک نفر را به من نشان دهید. لطفا اسامی آنها را به من دهید.

رییس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این مطلب که در نهایت وضعیت قسمت سالم پلاسکو چه خواهد شد؟ گفت: وقتی سازمان نظام مهندسی می‌گوید که این ۲۸۶ واحد قابلیت ادامه‌ کار ندارند آیا من و شما می‌توانیم کاری انجام دهیم؟! در ساخت مجدد پاساژ پلاسکو جای هیچ شکی وجود ندارد. درباره تخلیه واحدهای موجود هم اگر فردی دچار مشکل بود بگویید به من مراجعه کند.

فاضلی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که از سوی برخی کسبه عنوان می‌شود که از سوی اتاق تهدید شده‌اند که در صورت عدم استقرار در مجتمع نور پس از بازسازی پاساژ پلاسکو وضعیت سند آنها دچار مشکل خواهد شد، اظهار کرد: اکنون چنین بحثی مطرح نبوده و این افراد برای استفاده از تمهیدات باید حتما در پاساژ نور ساکن باشند، در غیر این صورت امکان بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده را نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تضمین می‌کنید که سند افرادی که حاضر به فعالیت در پاساژ نور نشده‌اند، در آینده به مشکلی نخواهد خورد؟ تاکید کرد: یقینا اینگونه خواهد بود.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟