اخبار لوازم خانگی

سازنده ربات جاروبرقی فروش اطلاعات خصوصی مشتریان را رد کرد

مدیر شرکت رومبا سازنده ربات‌های جاروبرقی آی ربات می‌گوید این شرکت هرگز اطلاعات مشتریان را به دیگر شرکت‌های فناوری نمی‌فروشد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در هفته گذشته منابع خبری اعلام کرده بودند که قرار است اطلاعات جمع آوری شده توسط ربات های آی ربات ساخت رومبا در اختیار غول های فناوری مانند فیس بوک، گوگل و اپل قرار بگیرد.

این اطلاعات مربوط به ابعاد و شرایط و وسایل موجود در اتاق هایی است که توسط این ربات ها نظافت می شوند و گفته می شود شرکت های خریدار قصد دارند از اطلاعات دریافتی برای طراحی محصولات هوشمند خانگی بهره بگیرند.

کلین آنجل، مدیرعامل شرکت رومبا می گوید قرار نیست در نتیجه همکاری آن با دیگر شرکت های فناوری اطلاعات خصوصی مردم فروخته شود و امنیت و حریم شخصی آنها به خطر بیفتد.

وی افزوده که اطلاعات جمع آوری شده تحت کنترل مشتریان خواهد بود و تنها در صورت رضایت آنها در اختیار شرکت های ثالث قرار می گیرد. همچنین تنها در صورت تمایل کاربران و مشتریان ربات های جاروبرقی با دیگر محصولات هوشمند خانگی ارتباط برقرار خواهند کرد.

مدیرعامل رومبا همچنین فروش اطلاعات مربوط به نقشه خانه ها یا داده های مرتبط با آن را به دیگر شرکت های فناوری به طور کامل تکذیب کرد و افزود در این زمینه هیچ مذاکره ای با دیگر شرکت ها صورت نگرفته است.

نظر شما چیست؟