اخبار لوازم خانگی

تولید سیستم‌های خانه هوشمند در استان فارس

یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فارس با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، سیستم‌های هوشمند ارزان قیمت منازل و ساختمان‌های مسکونی را تولید کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از دیده‌بان علم ایران مهندس سید حسین موسوی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس در خصوص سیستم هوشمندسازی ساختمان اظهارکرد: این سیستم شامل تهویه مطبوع، سیستم‌های روشنایی، پریز، آبیاری باغچه و باغ، مدیریت لوازم خانگی منزل، شیر اصلی آب و گاز و… است.

وی با تاکید بر اینکه در ساختمان هوشمند این قابلیت وجود دارد که به جای فشار دادن یک کلید و انجام یک کار، مجموعه‌ای از کارها انجام شود، گفت: برای هر اقدامی می‌توان سناریویی تعریف کرد؛ به عنوان مثال سناریوی خروج از منزل که به محض خارج شدن با فعال کردن یک کلید، مجموعه‌ای از کارها مانند آبیاری باغچه، بستن فلکه آب و گاز، کشیدن پرده‌ها و … انجام شود.

مهندس موسوی با بیان اینکه سیستم مدیریت هوشمند منازل به دو طریق در شرکت ما به تولید می‌رسد، خاطرنشان کرد: این محصول در تولیدات سری اقتصادی شرکت ما قرار دارد و با کمترین هزینه به تولید می‌رسد.

مدیرعامل این شرکت با اعلام اینکه می‌توان سیستم هوشمند را شرطی کرد، تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان این سیستم را طوری طراحی کرد که در صورت بارانی بودن درجه سیستم سرمایشی به دمای معینی تغییر کند.

موسوی با بین اینکه این سیستم علاوه بر قیمت پایین، طول عمر بالاتری دارد، خاطرنشان کرد: در این سیستم کلیدهای مکانیکی حذف و کلیدهای الکترونیکی جایگزین شده‌اند، همچنین این نمونه ایرانی دارای قیمت کمتر نسبت به نمونه خارجی و خدمات پس از فروش است.

به گفته وی سری اقتصادی (ارزان قیمت) این محصول به تازگی به مرحله تولید رسیده و در پایان تابستان وارد بازار خواهد شد.

نظر شما چیست؟