اخبار لوازم خانگی

قاچاق 18/6میلیارد تومانی لوازم‎خانگی «میدیا»

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز به تشریح ابعاد و جزئیات قاچاق 186 میلیارد ریالی لوازم خانگی «مدیا» چین پرداخت و گفت: این کالاها به صورت کوله‌بری نبوده و از گمرک وارد شده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی‌اکبر زارعی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کشف انبار لوازم خانگی «میدیا» در استان البرز، اظهار داشت: این کالاها مربوط به شرکت فرسان‌لیان بوده که 48 هزار و 793 دستگاه لوازم خانگی شامل یخچال، آبسردکن، هیتر، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، پنکه و ماکروویو بوده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با اشاره به شیوه کشف این حجم از کالای قاچاق، تصریح کرد: این کالاها در انبار بزرگی در منطقه اشتهارد کرج کشف شده و با هماهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق استان، اداره اطلاعات و اداره مبارزه با قاچاق آگاهی استان بود.

وی با بیان اینکه دو دادنامه برای محکومیت شخصیت حقوقی (شرکت) و نیز شخصیت  حقیقی (مدیرعامل) تهیه شد، عنوان کرد: برای شخصیت حقوقی 673 میلیارد و 508 میلیون و 781 هزار و 916 ریال و برای مدیرعامل به عنوان شخص حقیقی 336 میلیارد و 754 میلیون و 390 هزار و 950 ریال جزای نقدی در نظر گرفته شد و رأی آن نیز قطعی و در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.

 زارعی‌نژاد با اشاره به اینکه جریان کشف این پرونده مربوط به سال 95 است، اظهار داشت: کالاهای واردشده از طریق کوله‌بری یا موارد دیگر نبوده و از طریق مبادی رسمی و گمرکات بوشهر، قشم و چابهار با کارت بازرگانی شرکت فرسان‌لیان وارد کشور شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با تأکید بر اینکه این شرکت مدعی شده در داخل ایران خط تولید یا مونتاژ لوازم خانگی دارد،‌یادآور شد: با استعلامی که از اداره صنعت و معدن و تجارت استان البرز گرفته شده این شرکت هیچ گونه خط تولید یا مونتاژی نداشته است، اما توانسته در قالب قطعات منفصله، کالای کامل را به داخل کشور بیاورد.

وی تأکید کرد: در اظهارنامه‌های گمرکی این شرکت قطعات منفصله اظهارشده، اما کالای کامل ترخیص شده است که مصداق بارز اظهار خلاف واقع بوده و قاچاق است.

زارعی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق اطلاعات پرونده این کالاها از سال 93 تا 95 به کشور وارد شده است، خاطرنشان کرد: ارزش کل پرونده لوازم خانگی «مدیا» 186 میلیارد و 137 میلیون و 38 هزار و 941 ریال بوده که برخی از آنها اظهارنامه داشته اما ارزش کالای مکشوفه قاچاق 168 میلیارد و 377 میلیون و 195 هزار و 479 ریال بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این کالاها در ظاهر مسیر قانونی را طی کرده و بدون مشکل وارد کشور شده است، ادامه داد: کالاهای قاچاق مکشوفه طبق ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بند «الف» و «ه» ماده 113 قانون امور گمرکی ضبط شد و مراحل قضایی را گذراند.

نظر شما چیست؟