اخبار لوازم خانگی

توضیح دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز درباره پرونده قاچاق شرکت مدیا

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز درباره پرونده قاچاق شرکت مدیا گفت: کالاهای قاچاق این شرکت از مبادی ورود وارد کشور شده اند که شامل مناطق آزاد، اسکله های غیرمجاز، مبادی ورودی کالاهای ته لنجی و بازارچه های مرزی می شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از گمرک ایران، «علی اکبر زارعی نژاد» افزود: بخش عمده ای از کشف محموله بزرگ کالاهای قاچاق از انبارهای شرکت فرسیان لیان مربوط به سال 1393 و بخشی از آن هم مربوط به سال 1394 بود.
وی ادامه داد: این کشف با هوشیاری و زحمات بی دریغ اداره اطلاعات و نیروی انتظامی اوایل سال 1395 انجام شد و با تلاش و پیگیری های کمیسیون مبارزه با قاچاق استان البرز و کار شبانه روزی بر روی این پرونده مهم قاچاق، سرانجام این شرکت در تعزیرات حکومتی استان البرز به قاچاق کالا محکوم و تمامی کالاهای قاچاق این شرکت توقیف و ضبط شدند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: خوشبختانه گمرک استان البرز در پیگیری و به نتیجه رساندن این پرونده سهم قابل توجهی داشت و با بررسی های فنی و با در نظر گرفتن تمامی اسناد ادعایی آن شرکت سرانجام در دادگاه صالحه دفاع و منجر به صدور رای قطعی در محکومیت آن شرکت شد .
زارعی نژاد اظهار داشت: در مجموع از انبارهای این شرکت 552 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی به ظن قاچاق کشف شد که پس از بررسی های فنی و تخصصی مشخص شد 503 هزار و 207 دستگاه از طریق گمرکات و کاملا قانونی پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و تعداد 48 هزار و 793 دستگاه بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و از مبادی اصلی وارد کشور شده اند که قاچاق تشخیص داده شد .
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز درباره نحوه ورود این کالاها توضیح داد: همانگونه که قبلا هم گفته شد کالاهای قاچاق این شرکت از مبادی ورودی وارد کشور شده اند و مبادی اصلی ورودی کالاهای قاچاق این شرکت شامل مناطق آزاد، اسکله های غیر مجاز، مبادی ورودی کالاهای ته لنجی و بازارچه های مرزی می شود .
زارعی نژاد با قدردانی از کارکنان گمرک البرز گفت: تمامی مراحل فنی و امور گمرکی پرونده قاچاق این شرکت در گمرک استان البرز بررسی و رسیدگی شده است .

منبه:ایرنا

نظر شما چیست؟