اخبار لوازم خانگی

رونمایی از سه نمایشگر جدید

شرکت سامسونگ در آستانه آغاز بکار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، از سه نمایشگر جدید خود رونمایی کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  به نقل از وب سایت neowin، نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ که قرار است اول سپتامبر در برلین آلمان آغاز بکار کند، یکی از بزرگترین رویدادهایی است که در آن شرکت های تکنولوژی از جدیدترین محصولات الکترونیکی، تکنولوژی و لوازم خانگی خود رونمایی می کنند.

بنظر می رسد شرکت سامسونگ کمی بیشتر از بقیه برای معرفی محصولات جدیدش هیجان زده شده است چرا که دقیقا چند روز پیش از آغاز بکار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ آلمان، سه مدل از نمایشگرهای حرفه‌ای جدیدش را که برای کار در محیط‌های کاری مدرن و حرفه‌ای طراحی شده است، یعنی مدل‌های CH۸۹, CH۸۰  و SH۸۵را معرفی کرده است.

نخستین مدل از این سه نمایشگر حرفه ای بنام CH۸۹ است که در اندازه ۳۴ اینچ و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود. پنل این نمایشگر بصورت خمیده ( Curved) و از سه طرف بدون حاشیه است.

این نمایشگر به یک گرداننده مجهز است که امکان تنظیم ارتفاع و چرخش آن را می دهد و درگاه ارتباطی آن نیز درگاه USB از نوع سی است.

دومین مدل از این سه نمایشگر، CH۸۰ نام دارد که کیفیت تصویر یا رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به کاربر ارائه می دهد و طراحی آن بسیار شبیه به مدل CH۸۹ است البته از مدل نخست کوچکتر است. این مدل به درگاه ارتباطی مینی دیسپلی مجهز است.

سومین مدل و جدیدترین مدل این سه نمایشگر هم SH۸۵ نام دارد که با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ در اندازه ۲۳.۸ اینچ و با صفحه نمایشی صاف (Flat) است که البته در اندازه های ۲۷ اینچی هم موجود خواهد بود. این نمایشگر هم همانند مدل CH۸۰، به درگاه ارتباطی مینی دیسپلی مجهز است.

از آنجا که هر سه مدل از این نمایشگرها بسمت و سوی بهره‌وری بیشتر و طراحی مناسبتر با محیط کار حرفه ای به همراه تنظیمات فیزیکی نظیر چرخش صفحه رفته اند، به قابلیت های دیگری مانند Flicker Free و Eye Saver سامسونگ هم مجهز شده اند. ویژگی Eye Saver همانند اپلیکیشن هایی نظیر f.lux، امکان فیلتر نور آبی را به کاربر می دهد.

سئوج کی – مدیر اجرایی تجارت نمایشگرهای شرکت سامسونگ – در این باره اعلام کرده است:” مدیران، متخصصان و کارمندان حرفه ای دیگر نمی توانند وقت خود را در سیستم های پیچیده با چند نمایشگر هدر دهند تا به محتوای مربوطه دسترسی یابند.هم اکنون این سه نمایشگر با قابلیت پخش و مشاهده محتوای چندگانه و حجیم می تواند مشکل این دسته از کاربران را حل کند.

علاوه بر این سه نمایشگر معرفی شده، همچنین از یک مدل دیگر به نام CHG۹۰  رونمایی کرده است که صفحه نمایش ان ۴۹ اینچ بوده و از فناوری HDR QLED بهره مند است. این محصول از درگاه‌های ارتباطی گوناگونی نظیر مینی دیسپلی، دیسپلی، USB و HDMI پشتیبانی می کند. هنوز جزییات دقیق‌تری از اینکه این نمایشگر از چه نسخه ای از درگاه HDMI یا USB پشتیبانی می کند و یا همچنین قیمت های پایه این محصولات منتشر نشده است و باید برای کسب اطلاعات بیشتر تا آغاز بکار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ منتظر ماند.

نظر شما چیست؟