اخبار لوازم خانگی

ارزش افزوده سد راه تولیدکنندگان داخلی است

یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان داخلی موضوع ارزش افزوده است. با توجه به شرایط بازار که این اررزش افزوده را بر تولید کننده تحمیل می کند و همچنین وارادات بی رویه محصولات مشابه که قیمت پایین تری داشته اند سوای کیفیت پایین آنها، پرداخت ارزش افزوده توسط تولیدکننده داخلی محصول به هیچ عنوان منطقی نبوده و سد راه تولید خواهد بود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت شرآلات ساختمانی شودر با اشاره به  مدت زمان فعالیت این شرکت بیان داشت : کار تولید شیرآلات شودر از سال ۱۳۷۵ آغاز شده و در حال حاضر و پس از اخذ مدرک استاندارد تولید از کشور آلمان و همچین گواهی استاندارد از سازمان استاندارد ایران، به عنوان تولیدکننده داخلی، بیش از ۱۳۰ نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند.

سمیه قره داغی در ادامه گفتگو با خبرنگار ال کا ایران عنوان داشت : شرکت شودر از سال ۹۱  شروع به ایجاد بهبود مستمر در کارخانه و شرکت مرکزی کرده است. در مرحله اول فاز توسعه کارخانه را به سرانجام رساندیم و در ادامه با توجه به اینکه شودر به عنوان یک بخش خصوصی در حال فعالیت است، بسته به توان خود امکانات تولید را افزایش دادیم.

وی ادامه داد : تولید سالم درکشور و آن هم توسط بخش خصوصی بسیار سخت بوده و موانعی وجود دارد که طرح توسعه و به روز رسانی را در کارخانه های تولیدی کشور بسیار مشکل می کند.

مدیرعامل شرکت شودر با اشاره به موضوع صادرات محصولات شودر و داشتن ده بازار فعال خارجی تا سال ۱۴۰۰، بیان داشت : کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان جزو بازارهای فعال منطقه هستند  و اکثر شرکت های ایرانی به دلیل محدودیت های سرمایه گذاری و بودجه ای، تمرکز خود را محدود بازارهای کم هزینه تر ماننده این کشور ها می کنند. شودر با توجه به سبد کالایی تکمیل خود، در حال مذاکره با کشورهای کانادا و انگلستان نیز هستیم که در مراحل پایانی خوود به سر می برد. قراردادی نیز برای صادرات محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس با محوریت کشور امارات به امضا رسیده است.

سمیه  قره داغی خاطرنشان کرد : تولید کننده  داخلی توقع حمایت داشته  که به نظر بنده کاملا توقع به جایی است. در واقع تولید کننده داخلی ابزاری است برای پویایی نظام اقتصادی کشور و سلامت اجتماعی جامعه، با توجه به وجود معضلات  و آسیب های متعدد اجتماعی که ناشی از عدم وجود شغل کافی در کشور است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان داخلی موضوع ارزش افزوده است. با توجه به شرایط بازار که این اررزش افزوده را بر تولید کننده تحمیل می کند و همچنین وارادات بی رویه محصولات مشابه که قیمت پایین تری داشته اند سوای کیفیت پایین آنها،  پرداخت ارزش افزوده توسط تولیدکننده  داخلی محصول به هیچ عنوان منطقی نبوده و سد راه تولید خواهد بود.

قره داغی تصریح کرد : ما نیز معتقدیم که ارزش افزوده باید دریافت شود اما نه از تولید کننده محصول بلکه باید این مهم به سمت مصرف کننده سوق داده شود. قوانین مالیاتی که در کشور وجود دارد الگو برداری شده اززدیگر کشورهای موفق در این حوزه بوده اما متاسفانه بخشی از آن در حال اجراست و‌بخش مهم آن که به تولید ملی کمک خواهد کرد، اجرا نمی شود.

وی در پایان با اشاره به موضوع کپی برداری غیر اخلاقی از محصولات تولید شده در شرکت شودر، بیان داشت : متاسفانه به دلیل عدم وجود قوانین کپی رایت در ایران، بسیاری از تولیدکنندگان با این معضل درگیر بوده و به دنبال چاذه ای برای آن هستند. محصولات لوکس تولید شده داخلی توسط برخی به کشورهایی نظیر چین برده شده و با کیفیت بسیار پایین تولید و به کشور وارد شده که در نتیجه به دلیل قیمت ارزان این محصولات، کالای داخلی در انزوا فرو خواهد رفت که دولت می بایست در این خصوص نیز تدابیری اتخاذ کند.
 

نظر شما چیست؟