سایر خبرها

فرصت سه میلیارد دلاری صندوق ضمانت ایران برای صادرات

معاون مدیر خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: تاکنون معادل دو میلیارد دلار تعهد جاری این صندوق فعال است و حدود سه میلیارد دلار امکان سرمایه‌ای برای پوشش خطرات سیاسی و تجاری برای صادرکنندگان کشور وجود دارد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، محمود عابدنیا دوشنبه 20 شهریور در همایش معرفی و آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در شیراز گفت: مهمترین اولویت صندوق ضمانت صادرات ایران، بحث مهم امنیت صادرات است. در عرصه تجارت بین المللی احتمال خطرهایی وجود دارد که صادرکنندگان می توانند برای بازارهایی که احتمال خطر در آن وجود دارد از خدمات این صندوق استفاده کند.

عابدنیا گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش خطر پذیری مالی تجارت خارجی را پیگیری می کند و صادرکنندگان، بازرگانان و تجار ما می توانند با خیال آسوده در دنیای رقابت بین الملی حضور داشته باشند. این در حالی است که خدمات این صندوق تنها به صادرکنندگانی ارائه می شود که قبل از وارد شدن خسارت به آنها تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات قرار گرفته باشند زیرا این صندوق جایی می تواند وارد شود که به عنوان بیمه گر به او حق داده شده باشد.

عابدنیا گفت: در حال حاضر صندوق ضمانت صادرات ایران فرصت اعتباری 500 میلیون دلاری دارد که تا 10 برابر این میزان سرمایه معادل پنج میلیارد دلار می تواند تعهد جاری داشته باشد.

معاون مدیر خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: اکنون 900 صادرکننده از خدمات این صندوق استفاده می کنند که از این تعداد 24 نفر از استان فارس هستند.
 

 

نظر شما چیست؟