اخبار لوازم خانگی

واحدهای تولید لوازم خانگی ۱۰ تا ۲۵ برابر بیش از نیاز بازار

رییس اتحادیه لوازم خانگی معتقد است، تا مادامی که تولید داخل نتواند نیاز داخل را تامین کند مردم نباید از کالای بی‌کیفیت استفاده کنند اما کالاهای وارداتی نیز باید دارای استانداردهای لازم بوده و با مجوز وارد بازار شوند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش، با بیان اینکه تا زمانی که دانش و فناوری در صنعت لوازم خانگی رسوخ پیدا نکند نمی‌توان از این صنعت انتظار صادرات داشت، بیان کرد:تعدادی تولید‌کنندگان لوازم خانگی بیش از حد نیاز است و باید خط تولید بسیاری از این تولید‌کنندگان متوفف شود.به عنوان نمونه در حال حاضر تنها به ۱۰ کارخانه تولید اجاق گاز نیاز داریم در حالی که ۲۵۰ تولید‌کننده در این حوزه فعالیت دارند. همچنین نیاز به ۱۰ تولید‌کننده یخچال در کشور وجود دارد و این درحالیست که ۱۰۰ تولید‌کننده یخچال در کشور فعالیت می کنند و متاسفانه بسیاری از این تولید‌کنندگان توانایی رقابت با رقبا را ندارند.
به گفته طحان پور، هر تولید کننده‌ای که امکان ارائه محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش را داشته باشد می‌تواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد به عنوان نمونه گروه صنعتی بوتان امکان صادرات به اروپا را پیدا کرده است.
رییس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: اکنون برای واردات لوازم خانگی به کشور تعرفه حدود ۵۵ درصدی تعیین و برای وارد کردن خودرو ۱۰۰ درصد تعرفه در نظر گرفته شده است اما با این ابزارهای تعرفه ای نیز لوازخ خانگی ایران قدرت رقابت پذیری پیدا نکرده تا جایی که لوازم خانگی کانادایی به مراتب از محصولات تولید داخل است.
طحان پور با بیان این مطلب که تولید‌کنندگان زمانی که تسهیلات را دریافت می‌کردند به‌جای اینکه سرمایه را در ساخت‌وساز به کار ببرند باید آن را برای انتقال دانش فنی صرف می‌کردند، ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل اینکه از بسیاری از فناوری‌های روز جامانده‌ایم نیاز است با تولید‌کنندگان خارجی مانند آلمان، ایتالیا شراکت داشته باشیم و امنیت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه گذران خارجی فراهم کنیم تا انتقال فناوری صورت پذیرد. 

نظر شما چیست؟