اخبار لوازم خانگی

سوءاستفاده از نرم افزار فلاش برای جاسوسی در خاورمیانه

تازه ترین حفره امنیتی شناسایی شده در برنامه چندرسانه ای فلاش به هکرها امکان می دهد تا بدافزارهای خود را در رایانه های کاربران نصب کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نقل از انگجت، بررسی های موسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می دهد آسیب پذیری مذکور توسط گروهی به نام BlackOasis برای کاشت بدافزار در رایانه ها در دهها کشور جهان به کار گرفته شده است.

هکرهای BlackOasis به مسائل سیاسی خاورمیانه، مقامات سازمان ملل متحد، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی مخالف دول منطقه و غیره علاقه زیادی نشان داده اند و از این طریق به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد آنها هستند.

هکرهای BlackOasis از این طریق تا به حال در کشورهایی همچون روسیه، عراق، افغانستان، نیجریه، لیبی، اردن، تونس، عربستان سعودی، هلند، بحرین، انگلستان و انگولا قربانی گرفته اند.

حملات این گروه هکری در تاریخ ۱۰ اکتبر یعنی یک هفته قبل صورت گرفته و بدافزار کاشته شده در رایانه ها محصولی ظاهرا تجاری به نام FinSpy  یا  FinFisherاست که به برخی دولت ها و سازمان های قضایی و نهادهای انتظامی نیز فروخته شده است.

کاسپراسکای شرکت ادوبی سازنده نرم افزار فلاش را در جریان این مشکل قرار داده و این شرکت هم نسخه ای به روزشده از برنامه فلاش را برای ویندوز، مکینتاش، لینوکس و کروم عرضه کرده است.

منبع:مهر

نظر شما چیست؟