اخبار لوازم خانگی

رفع موانع قانونی پیش نیاز مبارزه با قاچاق کالا / لوازم خانگی کشف شده معدوم شوند

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی موانع قانونی را علت عدم تاثیرگذاری مبارزه با قاچاق کالا را عنوان کرد و گفت: کالای قاچاق پس کشف باید معدوم شود

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص وضعیت مبارزه با قاچاق کالا گفت: شناسایی متخلف و کالای قاچاق فی نفسه هدف نیست. علت اینکه گفته می شود باید جلوی قاچاق را گرفت این است که به بازار راه پیدا نکند و آثار شوم متخلف را در جامعه شاهد نباشیم.

دکتر حبیب الله انصاری در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران افزود: اگر فقط به یک لایه و مسئله از قاچاق کالا توجه شده و مشتقات دیگر آن نادیده گرفته شود هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و حتی ممکن است کسانی که دست به تخلف می زنند حریص تر شوند.

وی افزود: بحث مبارزه با قاچاق کالا نیاز به هماهنگی و هم بستگی سازمان های زیربط دارد. اگر نیروی انتظامی اقدام به کشف کالای قاچاق می نماید پس از آن سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید نسبت به انهدام کالای قاچاق مکشوفه اقدام نماید.

دکتر انصاری موانع قانونی را علت عدم تاثیرگذاری مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا دو وجه دارد. ابتدا باید شخص قاچاقچی به شدت هرچه تمام تر جریمه شده و در وجه دوم وضعیت کالای قاچاقی کشف شده مشخص شود. لذا اگر مشکلات قانونی بر سر این راه وجود دارد باید سعی بر رفع این موانع نمود.

نظر شما چیست؟