اخبار لوازم خانگی

استاندارد ۱۰۰۰ کالای داخلی و ۱۷۰۰ کالای وارداتی اجباری شد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: امسال هزار کالای داخلی و ۱۷۰۰ کالای وارداتی مشمول استاندارد اجباری شده‌اند، این در حالی است که تمام کالاها و خدمات باید پیوست استاندارد داشته باشند و حرکت در این مسیر نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نیره پیروزبخت در مراسم آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در روز جهانی استاندارد پیمانی دوباره ببندیم تا بیشتر از قبل در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان به استاندارد بپردازیم.

وی افزود: روز جهانی استاندارد می‌تواند گذری بر مفاهیم پویایی استاندارد از گذشته تاکنون داشته باشد و از این رو هر ساله دارای شعارهای مختلف و خاصی است که هریک با پیشرفت تکنولوژی در دنیا ایمنی مصرف کنندگان و بحران‌های موجود را در تمامی ایام استاندارد مرور کنیم.

پیروز بخت خاطرنشان کرد: گذری بر مفاهیم پویای استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد و از این رو گرامیداشت روز استاندارد می‌تواند اثرگذار باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: در سال‌های اخیر استاندارد مفهوم خود را در تمامی حوزه‌ها اعم از کالا، خدمات و فرآیندها تغییر داده است این در حالی است که در گذشته تنها استاندارد کالاها مدنظر بود.

وی ادامه داد: شعار روز جهانی استاندارد هر ساله با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیا و همچنین مطالبات ملی و بین‌المللی انتخاب می‌شود و امسال در بین ۱۳۶ کشور، یک جوان ایرانی پوستر روز جهانی استاندارد را طراحی کرده است.

پیروزبخت توضیح داد: تمامی دستگاه‌ها باید در اجرایی شدن مفاهیم استاندارد تلاش کرده و بر رعایت استاندارد در جامعه اهتمام ورزند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان گفت: در چرخه‌ تجارت حلال می توانیم عملکردهای مثبت تری داشته و از این رو می‌توانیم از ظرفیت گردشگری بیشتر استفاده کنیم./ایسنا/

نظر شما چیست؟