سایر خبرها

سرنوشت شرکت‌های پستی در ابهام

به باور بسیاری سرنوشت و آینده شرکتهای خدمات پستی در جهان نامعلوم است اما برخی دیگر معتقدند که شرکت‌های پستی با تکنولوژی کنار خواهند آمد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از وب سایت money.cnn، بسیاری از مردم هم اکنون تصور می کنند که در چند سال اخیر و با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه ارتباطات، دیگر سرویس‌های پستی در جهان با مشکلات بسیاری روبرو شده و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

زمانی که در سال ۱۹۹۵ پست الکترونیکی جایگزین مرسولات پستی در جهان شد، اداره پست فدرال آلمان خصوصی سازی شد و به شرکت پست آلمان تغییر نام داد. پس از آن، تصور می شد همانند بسیاری از شرکت های پستی دیگر در سراسر جهان با مشکلات عدیده و سرنوشت و آینده ای نامعلوم مواجه شود. اما شرکت پست آلمان  DPDHL ثابت کرد که شرکتهای پستی به پایان راه خود نرسیده اند و می توانند همگام با پیشرفت تکنولوژی، به خدمت رسانی‌های خود ادامه دهند.

بعنوان مثال، شرکت پست آلمان DPDHL نخستین شرکتی است که در جهان برای تحویل محموله های پستی از خودروهای خودران استفاده می کند.

مدتهاست که فناوری خودروهای خودران و تمام اتوماتیک ( بدون نیاز به هدایت راننده) سر و صدای زیادی در جهان به راه انداخته است و کشورها و شرکت‌های بسیاری از آن استقبال کرده و بدین منظور از برنامه‌های مبنی بر استفاده از خودروهای خودران برای گسترش و توسعه ناوگان حمل و نقل خود رونمایی کرده اند.

شرکت پست آلمان با بیش از ۵۰۰ هزار کارمند و کارگر و خدمت رسانی به بیش از ۲۲۰ کشور جهان، در سال ۲۰۱۴ ایده های خوبی را به مرحله اجرا رساند. این شرکت پس از آنکه دریافت و متوجه شد بزرگترین پلت‌فرم مرسولات پستی موجود در جهان را داراست، تصمیم گرفت به منظور حفظ بیشتر محیط زیست و همسویی با پیشگامان علم و تکنولوژی، از خودروهای الکتریکی و برقی استفاده کند تا بدین وسیله بتواند با سرعت و پاکیزگی بیشتری به خدمت رسانی بپردازد.

در اصل این شرکت، بالغ بر ۳۴۰۰ دستگاه ون دیزلی خود را با این خودروهای برقی خریداری شده جایگزین کرده و به طور گسترده ای هزینه های جانبی خود را کاهش داده است.

هم اکنون طبق اعلام خود این شرکت و گزارش‌های منتشر شده، شرکت پست آلمان قصد دارد با بکارگیری از هوش مصنوعی و خودروهای خودران، همگام با تکنولوژی روز حرکت کرده و موفق شده است روند ارسال مرسولات پستی خود را بهینه سازی کند.

بدیهی است که شرکت های خدمات پستی در جهان، برای بقای حیات و سرزندگی خود باید همسو و همگام با علم و تکنولوژی به روز جهان حرکت کنند در غیر این صورت، به طور قطع در آینده ای نزدیک به مرز ورشکستگی خواهند رسید./ایسنا/

نظر شما چیست؟