اخبار لوازم خانگی

بازار وسایل گرمایشی در قبضه برندهای ایرانی+ قیمت‌ها

بازار وسایل گرمایشی با شروع فصل سرما نسبتا رونق گرفته است که در این میان محصولات ایرانی و خارجی هر کدام مشتریان خاص خود را دارند. اما محصولات ایرانی به دلیل کیفیت بالا، ارائه خدمات پس از فروش و همچنین قیمت مناسب‌تر امکان رقابت خوبی با برندهای خارجی دارند و بیشتر مشتریان را جذب کرده‌اند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس گفته فروشندگان بخاری و رادیاتور، برندهای ایرانی توانسته اند با برندهای خارجی رقابت کنند و در بازار از تقاضای نسبتا مناسبی برخوردار شوند.

به گفته آن‌ها، کیفیت برندهای ایرانی دست کمی از برندهای خارجی ندارد و این در حالی است که قیمت محصول ایرانی در مقایسه با برندهای خارجی ارزان‌تر است. از سوی دیگر نیز خدمات پس از فروش خوبی هم دارند.  

بخاری‌ها در بازار رنج قیمتی متفاوتی بسته به تجهیزات، رده انرژی و میزان کالری مصرف و … دارند. مشاهدات از بازار بخاری نشان می دهد که قیمت انواع بخاری رنج قیمتی از حدود ۲۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان دارد. به عنوان نمونه بخاری گازی دودکش دار با تغذیه گاز طبیعی و ۸۰۰۰ کالری در ساعت ۳۳۵ هزار تومان فروخته می شود.

بخاری گازی ساده با رده انرژی D، دودکش دار ۳۱۵ هزار تومان عرضه می شود. بخاری گازی بدون دودکش ۲۸۰ هزار تومان و بخاری گازی با دودکش با ۸۱۰۰ کیلو کالری در ساعت ۶۱۵ هزار تومان قیمت دارد. همچنین بخاری بدون دودکش کپسولی ۲۷۰ هزار تومان فروخته می شود. بخاری گازی دودکش دار با ۶۵۰۰ کیلو کالری بر ساعت ۳۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بخاری گازی با طراحی شومینه، دودکش دار و با ۵۹۰۰ کیلو کالری بر ساعت ۴۷۰ هزار تومان قیمت دارد. بخاری بدون دودکش دیواری نیز با ۷۰۰۰ کیلوکالری بر ساعت ۲۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

در بازار رادیاتور نیز برندهای ایرانی از جایگاه خوبی برخوردار هستند و به طور متوسط هر پره بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارند. این در حالی است که در میان برندهای خارجی محصولات کشور ایتالیا در بازار قابل توجه است که به طور متوسط هر پره آن ۳۶ هزار تومان فروخته می شود.

در زمینه پکیج‌ها هم شرکت‌های ایرانی پیشتاز هستند. قیمت پکیج‌های ایرانی از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم می‌رسد که بیشتر این پکیج‌ها برای خانه‌های ۶۰ تا ۱۲۰ متری مناسب هستند. پکیج‌های خارجی نیز که عمدتا در اختیار برندهای ایتالیایی است با میانگین قیمتی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گفته تعدادی از فروشندگان بازار رادیاتور و پکیج، اقبال مردم به سوی کالاهای ایرانی در این بازار بیشتر از کالاهای خارجی است و با وجود آنکه پکیج‌ها و رادیاتورهای خارجی از کیفیت بهتری برخوردارند، پکیج‌ها و رادیاتورهای ایرانی با قیمتی پایین‌تر می‌تواند جوابگوی نیاز مردم و خانه‌هایشان باشد.

فروشندگان معتقدند که خدمات پس از فروش بخاری ها، رادیاتور و پکیج های ایرانی دست کمی از همتایان خارجی‌شان ندارد و این یکی از فاکتورهایی است که مصرف کنندگان تمایل بیشتری دارند که برندهای ایرانی که قیمت های پایین تری هم دارند، بخرند. البته به گفته دست‌اندرکاران بازار، به دلیل اینکه بازار مسکن هنوز از رکود خارج نشده، بازار پکیج و رادیوتور هم به تبع آن از رونق زیادی برخوردار نیست.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟