سایر خبرها

ضوابط و مقرراتی که چت روم‌ها باید رعایت کنند

استفاده از هرگونه کلمات و عبارات غیراخلاقی، تصاویر و صورتک‌های مجرمانه و انتشار محتوای مجرمانه در فضاهای اتاق‌های گفت‌وگوی مجازی ممنوع بوده و باید از طریق فیلتر کلمات کلیدی نیز بطور خودکار از استفاده از اینگونه کلمات جلوگیری شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در اجرای مواد ۳۲ و ۳۳ قانون جرایم رایانه‌ای و تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص ساماندهی اتاقهای گفت‌وگوی مجازی (chatroom) و جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه آنلاین، کلیه تارنماهای مذکور موظف شدند از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، نسبت به ثبت تارنمای خود در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی (samandehi.ir) اقدام و کلیه ضوابط و شرایط مشروحه ذیل را در اتاق های گفتگوی خود اعمال کنند.
 

بر اساس اطلاعات سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، در تمامی اتاق‌های گفت‌وگو ثبت نام و احراز هویت باید کامل اجباری باشد و تنها اعضایی که شرح ذیل توسط مدیر احراز هویت شده اند قادر به فعالیت هستند:

الف) احراز هویت از طریق ارسال ایمیل و یا پیامک بوده و فعالسازی آن توسط مدیر تارنما انجام می شود، به نحوی که توسط یک ایمیل و یا یک شماره تلفن مشخص، تنها یک کاربر منحصر بفرد امکان ثبت نام داشته باشد.
ب) ثبت نام کاربران مشروط به ارائه مشخصات در قالب یک فرم کامل اطلاعاتی است و صحت شماره تلفن از طریق ارسال کد فعال سازی تائید و راستی آزمایی شود.
ج) تمامی اطلاعات ثبت شده توسط کابران باید به صورت کاملاً امن توسط مدیر ذخیره شده و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از آن به عهده مدیر سایت است.
د) از ثبت نام ، با نام های کاربری مجرمانه جلوگیری بعمل آید.
هـ) ورود هرگونــه فعالیت کاربران بدون احــراز هویت و ثبت نام تحت عنــوان میهمان و یا عناوین دیگر ممنوع می باشد.

مدیران تارنماهای اتاق‌های گفت‌وگوی مجازی مکلف به رعایت مقررات ذیل هستند:

الف) ناظر و مدیر فعال در کلیه ساعات فعالیت سایت حضور داشته و کاربران مختلف را حذف کند، همچنین استفاده از هرگونه کلمات و عبارات غیراخلاقی، تصاویر و صورتک های مجرمانه و انتشار محتوای مجرمانه در فضاهای اتاق‌های گفت‌وگوی مجازی ممنوع شده و از طریق فیلتر کلمات کلیدی نیز بطور خودکار از استفاده از اینگونه کلمات جلوگیری بعمل آید.
ب) استفاده از مصادیق دارای محتوای مجرمانه از جمله تگها، اسامی ، عناوین ، تبلیغات و همچنین روش های نامناسب توسط دست اندرکاران تارنما برای افزایش بازدید و جذب کاربران به اتاق‌های گفت‌وگو ممنوع است و در صورت مشاهده بدون تذکر اصل سایت مورد پالایش قرار خواهد گرفت.
ج) چنانچه ناظران و رصد کنندگان کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در بازدید های سرزده از اتاق‌های گفت‌وگو و با انتشار محتوای مجرمانه مواجه شوند مراتب را متذکر خواهند شد و در صورت تکرار تذکرات علاوه بر فیلترسایت ، علیه مدیر اعلام جرم خواهد شد.

ضوابط و مقرراتی که سایت های پاپ آپ ملزم به رعایت آن هستند:

۱- چنانچه در اثر کلیک کردن با مرور سایتی قرار است بطور خودکار سایت های تبلیغی باز شود ( مثلا با نمایش یک پیغام ) که با کلیک بر روی سایت چه تعداد صفحات تبلیغاتی باز خواهد شد و چنانچه نمی خواهید این تبلیغات را مشاهده کنید ، سایت راببندید و از آن خارج شوید و یا اینکه بر روی بخش مشخصی کلیک کنید تا این تبلیغات به نمایش در نیاید.

۲- عنوان سایت سازنده پاپ آپ در ذیل صفحه پاپ آپ ذیل آن ها اعلام گردد.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟