اخبار لوازم خانگی

مهار نقدینگی، عامل اصلی رکود در بازار است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: دولت با مهار نقدینگی به منظور کاهش تورم، باعث ایجاد رکود در بازار شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه روش های کسب و کار و نوع فروش در کشور تغییر نکرده است، اظهار کرد: براساس تحقیق یک شرکت خارجی که درصدد افتتاح فروشگاه زنجیره ای در ایران بود؛ بیش از 91 درصد خرید مردم از فروشگاه های خرد و همان واحد صنفی به صورت سنتی صورت می گیرد و در این میان فروشگاه های زنجیره ای و سایت های اینترنتی حدود 8 درصد سهم فروش را به خود اختصاص داده اند.

این رئیس اتحادیه با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم بیان کرد: دولت با مهار نقدینگی سبب ایجاد رکود در بازار شده است، به طوریکه به منظور کاهش تورم میزان نقدینگی را پایین آورده و همین امر سبب شده تا تولیدکنندگان و کسبه با مشکل کمبود نقدینگی در بازار مواجه هستند.

وی همچنین تشریح کرد: وضعیت به طوری پیش رفته که مردم و کسبه متاسفانه هر لحظه منتظر بروز یک مشکل و مسئله بوده به همین علت کوچکترین خبر و تصمیمی موجب تاثیر گذاری بر بازار و ایجاد نوسان می شود.

نصیری با توجه به اینکه اکنون تولید دیگر برای افراد مقرون به صرفه نبوده، گفت: وضعیت تولیدکنندگان به سمت و سویی جلو رفته که واردات نمونه های خارجی برای افراد به صرفه تر از تولید آن بوده است. 

وی افزود: هم اکنون بخش زیادی از تولیدکنندگان؛ حقوق کارگران و برخی هزینه های از این قبیل را از طریق دریافت وام و یا از سپرده های گذشته خود که برای سرمایه گذاری حفظ شده بوده، پرداخت کرده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه درخصوص وضعیت و شرایط برگزاری نمایشگاه های تخصصی، تصریح کرد: این نمایشگاه در کشورهای دنیا به صورت تخصصی و برای ورود تجار و فعالان آن بخش برگزار می شود که بخش زیادی از افراد شرکت‌کننده تولیدکنندگان خارجی بوده، در حالیکه چنین اقدامی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی صورت نگرفت و سازمان توسعه تجارت به عنوان مرکز توسعه تجارت های خارجی باید پاسخگو باشد که چه اقدامی در این راستا صورت گرفته است.

 نصیری در خاتمه با بیان اینکه واردات بی رویه برخی کالاهایی که نمونه داخلی با کیفیت آن در بازار موجود است، تاثیر زیادی بر فعالیت تولیدکنندگان داشته، یادآور شد: برخی تولیدات داخلی موجود در بازار با نمونه های خارجی از نظر کیفی قابل رقابت بوده اما به علت ورود بی رویه تولیدات خارجی به کشور ، به طور معمول کالاهای تولید داخل مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

نظر شما چیست؟