اخبار لوازم خانگی

وعده‌ای که فقط ۱۲ درصدش محقق شد

هرچند مدیرعامل وقت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال ۱۳۹۶ خبر داده بود، اما در نیمه نخست سال تنها ۱۵ هزار و ۹۴۱ شغل که معادل ۱۲.۲ درصد بوده محقق شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی یزدانی – مدیرعامل وقت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران – در تابستان امسال اعلام کرد که حدود ۳۰۵ واحد جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار شغل مستقیم را در پی داشته باشد.

با این حال پس از گذشت شش ماه از سال جاری و براساس آخرین اطلاعات تنها ۱۵ هزار و ۹۴۱ شغل جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده که معادل ۱۲.۲ درصد از وعده ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در این مناطق است.

در این صورت اگر بنابر تحقق تمام و کمال ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال جاری باشد، در شش ماهه دوم امسال باید حدود ۱۱۵ هزار شغل ایجاد شود که با توجه به عملکرد اشتغالزایی ایجاد شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نیمه نخست سال دور از ذهن می‌رسد.

باتوجه به اینکه اخیرا علی یزدانی در سمت مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی جای خود را به صادق نجفی داده و باید منتظر ماند و دید که چه عملکردی از این سازمان در حوزه اشتغالزایی مستقیم تا پایان سال ۱۳۹۶ به جا می‌ماند و آیا تغییر مدیریتی در این سازمان می‌تواند به رشد اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمک کند یا خیر./ایسنا/

نظر شما چیست؟