اخبار لوازم خانگی

واردات فرش‌های دستباف مقرون به صرفه نیست

مرکز ملی فرش تاکید دارد: واردات فرش‌های دستباف به دلیل تعرفه گمرکی بالای آنها مقرون به صرفه نیست.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در روزهای گذشته بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی منتشر شده و در قالب آن اینگونه اعلام شد که به استناد آمارهای رسمی در شش ماهه اول امسال واردات انواع فرش و صنایع دستی با رشدی ۴۵۰ درصدی مواجه شده است. مرکز ملی فرش ایران پس از انتشار این گزارش توضیحاتی درباره واردات فرش دستباف ارائه و در بخش‌هایی از آن تاکید کرده است:واردات فرش دستباف از دیگر کشورها به داخل ایران مشمول تعرفه‌های بالای گمرکی (۴۰ درصد) می‌شود که این امر ورود این فرش‌ها را مقرون به صرفه نمی‌کند.

از همین رو طبق آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات فرش‌های تولیدی دیگر کشورها به ایران تقریبا صفر است و هیچ فرش دستباف خارجی به علت تعرفه گمرکی بالا به کشور وارد نمی‌شود.

همچنین در توضیح مرکز ملی فرش آمده ارزش صادرات فرش دستباف ایران در هشت ماه امسال ۲۶۹.۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱.۷ درصد افزایش داشته است. این افزایش ارزش فرش‌های صادراتی در همه ماه‌های ابتدایی سال جاری تداوم داشته و باید در نظر داشت که کاهش وزن فرش‌های صادراتی در کنار افزایش ارزش آنها به معنای صدور فرش‌های پربهاتر به بازارهای هدف بوده و امری پسندیده است./ایسنا/

نظر شما چیست؟