اخبار لوازم خانگی

واردات ۳۷ درصد کالاها از مسیر سبز گمرکی/آخرین وضعیت واردات پرریسک

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۳۷.۰۴ درصد از واردات کشور از مسیر سبز انجام شده و ۴۴.۶۵درصد واردات،پرریسک بوده و از مسیر قرمز به کشور وارد شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۳۷.۰۴ درصد از واردات کشور از مسیر سبز و با کمترین تشریفات قانونی انجام شده؛ ضمن اینکه ۱۸.۳۲ درصد واردات از مسیر زرد و ۴۴.۶۵ درصد از آن از مسیر قرمز وارد کشور شده است.

در واقع، گمرک ایران برای کاهش تشریفات اداری در حوزه واردات کالا برای واردکنندگان شناسنامه دار و کالاهای کم ریسک، اقدام به ایجاد مسیرهای سه رنگ سبز، زرد و قرمز کرده است.

بر اساس آمار، در فروردین ماه ۴۹.۷۴ درصد از واردات از مسیر سبز، ۱۴.۲۶ درصد از مسیر زرد و ۳۶ درصد از مسیر قرمز وارد کشور شده که این ارقام در اردیبهشت ماه به ترتیب ۳۷.۹۸ درصد، ۱۵.۶۶ درصد و ۴۶.۳۶ درصد بوده است.

همچنین در خردادماه و تیرماه به ترتیب ۳۶.۶۰ درصد و ۳۷.۸۶ درصد از کالاها از مسیر سبز، ۱۵.۹۵ و ۱۶.۰۸ درصد از مسیر زرد و ۴۷.۴۵ درصد و ۴۶.۰۶  درصد از مسیر قرمز وارد کشور شده است.

آمار گمرک ایران حکایت از آن دارد که در مردادماه و شهریورماه به ترتیب، ۳۷.۸۷ درصد و ۳۶.۸۷ درصد از مسیر سبز، ۱۸.۱۷ و ۱۹.۳۶ درصد از مسیر زرد و ۴۳.۹۶ درصد و ۴۳.۷۷ درصد از مسیر قرمز وارد کشور شده است.

بر اساس آمار، در مهرماه و آبان ماه به ترتیب ۳۷.۴۳ درصد و ۳۵.۰۹ درصد از مسیر سبز، ۱۹.۵۵ و ۲۰.۶۱ درصد از مسیر زرد و ۴۳.۰۲ درصد و ۴۴.۳۱ درصد از مسیر قرمز وارد کشور شده است.

در آذرماه هم ۲۹.۶۵ درصد از مسیر سبز، ۲۳.۱۸ درصد از مسیر زرد و ۴۷.۱۷ درصد از مسیر قرمز وارد کشور شده است.

پیش از این یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اینکه ۷۰ درصد واردات به کشور، از مسیر سبز گمرکی انجام می شود، انتقاد کرده و گفته بود همین مساله موجب شده وزیر اقتصاد جهت ادای توضیح، به مجلس فراخوانده شود.

منبع:مهر

نظر شما چیست؟