اخبار لوازم خانگی

میزان واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی فاجعه است

آمارهای ضد و نقیض از حجم واردات کالای قاچاق نشان می دهد نهادهای نظارتی آنطور که باید نتوانستند جلوی این موضوع بایستند و همین قضیه سبب بی نظمی های اقتصادی در جامعه شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در اوضاع و احوال اقتصادی و تعطیلی بنگاه ها و کارگاههای تولیدی، قاچاق کالا نیمه جان چرخهای صنعتی و تولیدی را می گیرد و قربانیان این موضوع جز صاحیان صنایع و تولید نخواهند بود. آمارهای ضد و نقیض از حجم واردات کالای قاچاق نشان می دهد نهادهای نظارتی آنطور که باید نتوانستند جلوی این موضوع بایستند و همین قضیه سبب بی نظمی های اقتصادی در جامعه شده است.

ما در سال چیزی در حدود 10 تا 12 میلیارد دلار کالای چینی وارد می کنیم که جدای کیفیت و تأثیر این واردات از چین که برخی کارخانجات و خط تولیدهای ما را به تعطیلی کشانده بالغ بر 12.5 تا 13 میلیارد دلار کالای قاچاق از مبادی غیر رسمی و رسمی داریم که با این اوصاف باید گفت تتمه ی عملکرد فعالان بازار نه تنها سود نمی تواند باشد بلکه در بعضی جاها تنها جلوگیری از ضرر است.

 اینکه بعد از حدود سه دهه هنوز راههای ورود کالای قاچاق به داخل کشور باز است البته سؤالی است که بیش از این پاسخ ندادن به آن جایز نیست.

کالای قاچاق به خودی خود در جامعه ظهور نمی کند و مطمئناً افرادی هستند که با نفوذ در برخی ارگانها زمینه را برای چنین واردات بی رحمی آماده می کنند تا از این طریق هم سود کلانی به جیب بزنند و هم فرار مالیاتی داشته باشند.

محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این باره به خبرنگار «ال کا ایران» گفت: موضوع قاچاق کالا را باید از دولت پرسید نه از مجلس.

وی با اشاره به اینکه آمار قاچاق کالا درست نیست و خیلی بیشتر از میزانی است که گفته می شود ادامه داد: قاچاق کالا شاکله ی اقتصاد مملکت را تحت الشعاع قرار می دهد و ابزارهای مقابله دست دولت است.

عزیزی در خصوص نقش مجلس در این مورد اظهار کرد: اگر دولت قانون کم دارد که بنده معتقدم اینطور نیست مجلس می تواند قانون وضع کند. من معتقدم نقش رسانه در پرسش از مسئولین درباره ی این پدیده پر رنگ است. رسانه ها باید از دولت سؤال بپرسند که چرا نمی تواند این موضوع را حل کند.

عزیزی با ابراز تأسف از میزان حجم کالای قاچاق از مبادی رسمی گفت: این میزان حجم قاچاق از مبادی رسمی فاجعه است و شخص وزیر باید در این باره پاسخگو باشد.

نظر شما چیست؟