سایر خبرها

کاربران ۲۰۰ میلیون دلار خرج اپلیکیشن گوشی کردند

کاربران در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای اپلیکیشن‌های گوشی همراه خود هزینه کرده‌اند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از وب سایت تک کرانچ، کاربران گوشی‌های هوشمند طی تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی تاکنون مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار را برای خرید اپلیکیشن‌های پولی، خریدهای درون برنامه‌ای و اشتراک در اپلیکیشن‌های مختلف در دو فروشگاه اینترنتی و آنلاین اپ استور اپل و پلی استور گوگل هزینه کرده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد یک رشد و افزایش ۱۲.۳ درصدی بوده است.

این اطلاعات که از سوی موسسه سنسور تاور منتشر شده است گویای این حقیقت است که امروزه  کاربران فضای مجازی حاضرند به منظور به روز ماندن و استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب و موردنظر خود پول هزینه کنند. البته این آمار با اینکه درآمد اندروید در کشور چین را که بخش بزرگی از استفاده از اینترنت را شامل می شود، در نظر نگرفته است اما همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تقریبا ۱۷۴ میلیون دلار بود، افزایش بی سابقه ای داشته است.

این گزارش علاوه بر اینکه نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلف بازار رو به رشد و پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه دهندگان دارند، همچنین حاکی از آن است که اپلیکیشن‌های غیربازی دارای رشد بالاتری نسبت به اپلیکیشن‌های بازی در میان کاربران گوشی‌های هوشمند داشته‌اند و این بدان معناست که شاید زمان محبوبیت گوشی‌های هوشمند تنها به دلیل آنکه دارای بازی‌های پیشرفته‌تری بودند، به سر آمده است و بازار آن تبدیل به رقابت بر سر سایر اپلیکیشن‌های کاربردی‌تر و حیاتی‌تر نظیر پیام رسان ها شده است.

البته هنوز هم بازی‌ها درآمد بسیار بالایی را برای سازندگان و توسعه دهندگان خود به ارمغان می آورند. برای مثال درآمد اپلیکیشن‌های بازی‌ در سال ۲۰۱۶ از مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به ۱۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. در همین حال، درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های غیر بازی از ۱۴ میلیون دلار به ۲۴ میلیون دلار و درنهایت به ۳۸ میلیون دلار رسیده‌ است.

کاربران گوشی‌های همراه در سال ۲۰۱۷ میلادی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد بیشتر بر روی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مربوط به سرگرمی و بازی هزینه کرده‌اند. بنابراین برآورد می‌شود که ۹.۵ میلیون دلار از ۳۸ ملیون دلاری که خرج اپلیکیشن‌های غیربازی شده است، مربوط به برنامه‌های مرتبط با سرگرمی و تفریحی بوده است و همین امر نسبت به سال گذشته یک افزایش ۴.۸ میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

از برنامه‌های پردرآمدی که در زمینه سرگرمی فعالیت می کنند، می توان به نت فلیکس، اسپاتیفای و پاندورا اشاره کرد. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده است که تعداد دانلودها در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ میلادی به عدد ۲۴۰ میلیارد بار خواهد رسید و میزان درآمد حاصل از دانلود و خرید این نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایلی نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد شد./ایسنا/

نظر شما چیست؟