اخبار لوازم خانگی

سامسونگ هم پیمان جدیدی برای پشتیبانی از استاندارد +HDR10 یافت

خبر جدید منتشرشده در حاشیه‌ی نمایشگاه CES 2018 حاکی از آن است که برادران وارنر نیز به کمپانی‌های پشتیبان استاندارد +HDR10 پیوسته است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ یکی از بازیگران مهم و تعیین‌کننده در بازار تلویزیون و نمایشگر است و تصمیمات آن تأثیر مستقیمی روی بازار خواهد داشت. این غول کره‌ای از مدت‌ها پیش استاندارد HDR10 را برای استفاده در محصولاتش برگزیده است و اکنون با قدرت از آن پشتیبانی می‌کند. دالبی ویژن از دیگر استانداردهای مهم در زمینه ارائه‌ی تصاویر HDR است که اکنون توسط بسیاری از سازندگان تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما سامسونگ در تلاش است که استاندارد +HDR10 را به گزینه‌ی اصلی این صنعت مبدل سازد. جدایی از برتری‌های هر یک از این استانداردها نسبت به دیگری، مسئله‌ی پشتیبانی و تأمین محتوا به چالشی جدی در این بخش تبدیل شده است.

پشتیبانی یک دستگاه از این استانداردها به تولید رنگ‌های بیشتر و امکان تنظیم فریم به فریم مشخصات تصویر منجر خواهد شد؛ نتیجه‌ی این کار، ارائه‌ی هایلایت‌های زیبا، رنگ‌های زنده‌تر و سایه‌هایی واضح‌تر است. تجهیز یک دستگاه به این تکنولوژی بدون محتوای انکودشده‌ی مخصوص آن بی‌معنی است؛ از این رو پیوستن برادران وارنر به سامسونگ، فاکس و پاناسونیک در پشتیبانی از +HDR10 و تولید محتوای 4K برای این استاندارد بسیار تعیین‌کننده است.

هنوز اطلاعات کاملی از این همکاری جدید در دست نیست؛ با این حال سامسونگ و دیگر هم‌پیمانان آن از علاقه‌ی دیگر کمپانی‌ها به استفاده از +HDR10 سخن می‌گویند. گرمای رقابت بین استانداردهای ارائه‌ی تصویر به سود کاربران خواهد بود؛ زیرا چنین تلاش‌هایی سرانجام به غنی شدن محتوای HDR منجر خواهد شد.

منبع:زومیت

نظر شما چیست؟