اخبار لوازم خانگی

۲۰۱۸، سالی تعیین‌کننده برای بلندگوی هوشمند خانگی

بر اساس پیش‌بینی‌های رسانه‌ی کانالیس، ۲۰۱۸ سالی تعیین‌کننده برای رشد انواع بلندگوی هوشمند خانگی خواهد بود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آمده است که سال ۲۰۱۸ برای رشد بلندگوهای هوشمند بسیار مهم خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این رشد در بازار جهانی، فروش این محصولات را به ۵۶.۳ میلیون دستگاه تا پایان سال خواهد رساند که در مقایسه با فروش ۳۰ میلیون در سال ۲۰۱۷، رشد قابل توجهی است.

کانالیس همچنین پیش‌بینی می‌کند که دو بلندگوی هوشمند آمازون اکو  و گوگل هوم، به‌ ترتیب رهبر بلندگوهای هوشمند باقی خواهند ماند. علاوه بر محصولات موجود، اپل هوم‌پاد یکی دیگر از چندین محصول تازه‌وارد در بازار بلندگوهای هوشمند خواهد بود که به رشد آن‌ها در سال جاری کمک می‌کند.

آمار فروش بلندگوهای هوشمند

لوسیو چن، تحلیل‌گر کانالیس، می‌گوید: 

۲۰۱۸ سالی تعیین‌کننده برای پذیرش بلند‌گو‌های هوشمند خواهد بود. تقاضای بازار برای بلند‌‌گوهای هوشمند سریع‌تر از هر فناوری مصرفی دیگر که ما اخیرا با آن‌ها مواجه شده‌ایم؛ از قبیل واقعیت افزوده، واقعیت ‌مجازی و دیگر واقعیت‌های پوشیدنی رشد کرده است. درحالی‌که سال ۲۰۱۷ برای بلند‌گوهای هوشمند از لحاظ فروش سخت‌افزاری به‌ویژه برای شرکت‌های گوگل و آمازون سالی پر‌در‌آمد بوده است، بلند‌گوهای هوشمند در سال ۲۰۱۸ فرا‌تر از فروش سخت‌افزاری پیش خواهند رفت و با تلاش‌های راهبردی در ایالات‌متحده و دیگر کشور‌ها درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.

البته راه‌های رسیدن به این هدف بی‌حدو‌حصر است؛ برای مثال می‌توان از تبلیغات هوشمندانه، بسته‌های اشتراک محتوا، خدمات پرمیوم و راه‌ حل‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرد. فناوری همچنان در حال تغییر و تحول‌های بزرگ است و افزایش سرمایه‌گذاری از طرف چندین بازیگر مهم این صنعت، باعث رشد بیشتر در این عرصه خواهد شد.

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از کشورهای مختلف، ایالات‌متحده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازار‌ها برای فروش بلند‌گوی هوشمند در سال ۲۰۱۸ باقی خواهد ماند و میزان فروش در این کشور به ۳۸.۴ میلیون دستگاه خواهد رسید و کشور چین با فروش ۴.۴ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت. کانالیس همچنین با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کند که ایالات‌متحده جایگاه برتر خود را در بازار جهانی بلند‌گوهای هوشمند تا سال ۲۰۲۰ حفظ کند.

کانالیس اعتقاد دارد پذیرش و افزایش فروش بلند‌گوهای هوشمند در مقیاس جهانی به دلیل ارتقاء و به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز در محصولات موجود و قابلیت تطبیق‌پذیری آن‌ها با فناوری خانه‌ی هوشمند است.

کانالیس می‌گوید:

فروشندگان شروع به ارتقاء موفق آخرین محصولات خود کرده‌اند و عنصر کلیدی در ایجاد این موفقیت، همکاری‌ آن‌ها با شرکت‌های طراح ابزار خانه‌های هوشمند است. برای مثال، یکپارچگی الکسا آمازون با چندین خانه‌ی هوشمند، مشارکت گوگل با نست و طراحی مبتکرانه‌ی هوم‌کیت اپل موجب تحریک خریداران بلند‌گوهای هوشمند و افزایش فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

اپل هوم‌پاد اولین حضور کوپرتینویی‌ها در بازار بلند‌گوی هوشمند است؛ این محصول به کاربران اجازه می‌دهد از دستورات صوتی برای کنترل دستگاه‌های هوم‌کیت، پخش موسیقی اپل، سؤالات سیری و دیگر امکانات موجود در بلند‌گوهای هوشمند استفاده کنند. پیش از این قرار بود این دستگاه در ماه دسامبر ۲۰۱۷ عرضه شود؛ اما در ماه نوامبر اپل تصمیم گرفت که عرضه‌ی این بلند‌گوها را تا اوایل سال ۲۰۱۸ به تأخیر بیاندازد. از آن زمان تا‌کنون هیچ اشاره‌ای به زمان دقیق عرضه‌ی این محصول نشده؛ اما معمولا منظور اپل از اوایل سال ۲۰۱۸، از ماه ژانویه تا آوریل است. /زومیت/

نظر شما چیست؟