اخبار لوازم خانگی

مشکل صنعت لوازم خانگی گازسوز خراسان رضوی به روز نبودن فناوری است

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی گازسوز خراسان رضوی گفت: قدیمی بودن کالا، فرسودگی خط تولید و روزآمد نبودن فناوری، مشکل اصلی شرکت های تولید لوازم خانگی گازسوز در استان است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد مظاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به همین عللی که گفته شد، تاکنون پنج کارخانه مربوط به تولید لوازم خانگی گازسوز در استان تعطیل شده اند.
وی بیان کرد: در کنار قدیمی بودن کالاهای تولیدی این کارخانجات، کمبود نقدینگی، نخریدن به موقع مواد اولیه و تبدیل نکردن آن به تولید جدید از دیگر دلایل تعطیلی این کارخانجات است.
وی اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی در کشور پیشرفت زیادی کرده و تولیدکنندگان ایده های نوینی در تنوع بخشی و کیفیت بخشی کالاهای خود به کار برده اند.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی گازسوز خراسان رضوی گفت: برخی شرکتهای صاحبنام چون الکترواستیل، جهان افروز و مشهددوام در استان موفق به تولید محصولاتی در این عرصه شده اند که توان رقابت با نمونه های خارجی را دارد و جزو صنایع موفق استان به شمار می روند اما تعداد این کارخانه ها محدود است.
مظاهری با اشاره به مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی گفت: هرچند تسهیلات رونق تولید از سوی دولت برای پرداخت به صنایع و رفع مشکل نقدینگی آنها در نظر گرفته شده، اما بیشتر واحدهای تولیدی لوازم خانگی گازسوز مشکل چک برگشتی دارند و قادر به دریافت تسهیلات نیستند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی و بدهکار بیش از باقی واحدها نیازمند تسهیلات و سرمایه در گردش هستند.
وی وضعیت فروش تولیدات مربوط به صنایع خانگی را مطلوب ندانست و گفت: وضعیت معشیتی مردم مطلوب نیست و از سوی دیگر صنعت ساخت و ساز دچار رکود است و این مهم باعث شده که تولیدات این رسته صنعتی روی دست تولیدکنندگان باقی بماند و نتوانند محصول خود را بفروشند.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی گازسوز خراسان رضوی اظهار کرد: تا زمانی که ثبات قیمت در بازار به وجود نیاید و قدرت اقتصادی مردم و وضعیت نقدینگی کارخانجات بهتر نشود، نمی توان به رونق صنعت لوازم خانگی امید داشت.
پنج هزار و 763 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 176 هزار نفر در خراسان رضوی فعالیت دارند که از نظر شمار واحدها 6.7 درصد، سرمایه گذاری 6.4 درصد و از نظر اشتغال هشت درصد میزان کشوری این شاخصها را شامل می شود.
افزون بر 100 واحد تولیدی و 900 واحد صنفی فروش لوازم خانگی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

نظر شما چیست؟