اخبار لوازم خانگی

عدم قرابت توزیع کنندگان و تولیدکنندگان داخلی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: با توجه به قوانین موجود در حال حاضر توزیع کننده تمایل ندارد از تولیدکننده داخلی جنس خریداری کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا درافشار رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص چالش های نظام توزیع اظهار کرد: از منظر لوازم خانگی کوچک مشکلات بسیاری در نظام توزیع وجود دارد و اتفاقا نظام توزیع در خدمت نظام تولید نیست.

وی افزود: همه افرادی که کارهای اقتصادی انجام می دهند به دنبال موقعیت یابی درست برای کسب سود و منفعت بیشتر هستند، در سال ۹۶ در خصوص اقلام پرمصرف لوازم خانگی کوچک میزان واردات ۴۰ درصد نسبت به قبل افزایش یافته و تولید در کشور صرفه اقتصادی ندارد.

درافشار بیان کرد: وزارت دارایی تولیدکننده را مامور وصول مالیات کرده است و یک واحد تولیدی باید لیست خریداران را به وزارت دارایی اعلام کند که در پایان سال میزان خرید مشخص می شود، اگر این کار برای همه انجام شود بسیار امر درستی خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: در حال حاضر قوانین و سازوکاری حاکم شده که اساسا توزیع کننده تمایل ندارد از تولیدکننده داخلی جنس خریداری کنند.

وی تصریح کرد: تصور بر این است که تولیدکنندگان گروهی هستند که خواهان سهم می باشند یا اینکه توقع زیادی دارند، اما ما به عنوان تولیدکنندگان خواستار فضا و بستری یکسان برای رقابت با واردکننده هستیم.

درافشار درادامه افزود: زمانی که فضا برای ورود غیرقانونی کالا باز و آزاد است و یا از کانال های قانونی با شرایط خاص واردات کالا صورت می گیرد این امکان را به این افراد می دهد که هر کالایی را به توزیع کننده عرضه کنند و لیست دارایی را به وزارت اقتصاد ارائه ندهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی بیان کرد: تا زمانی که فضا برای رقابت یکسان نباشد و تنها تولیدکننده را موظف به اجرای قانون بکنند در نتیجه نظام تولیدی ما توسعه نخواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه بدون تردید شفافیت اقتصادی زیربنای اقدامات صحیح است، تاکید کرد: ادامه وضعیت به شکل فعلی نه تنها موجب افزایش تولید داخلی نمی شود بلکه میزان سرمایه گذاری و اشتغال را نیز کاهش خواهد داد.

نظر شما چیست؟