اخبار لوازم خانگی

تقابل گوگل و آمازون در بازار لوازم خانگی هوشمند

بازار لوازم خانگی هوشمند فضایی مناسب برای به چالش کشیدن محصولات گوگل و آمازون و تقابل این دو برند پیشرو در این صنعت نوظهور است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی هوشمند فضایی مناسب برای به چالش کشیدن محصولات گوگل و آمازون و تقابل این دو برند پیشرو در این صنعت نوظهور است.

پیش بینی می شود، بازار لوازم خانگی تا پایان سال 2020 بیش از 54 میلیارد دلار درآمد کسب کند و این در حالی است که این میزان در سال 2016، 24 میلیارد دلار اعلام شده است.

اسپیکرهای هوشمند و صفحه نمایشگرهای به عنوان بخش اصلی خانه هوشمند شناخته شده اند و این امکان را برای کاربران فراهم کرده اند که تلویزیون، لامپ و یا دستگاه های تهویه مطبوع هوا را از راه دور کنترل کنند.

بنا به گزارشات اخیر، شرکت آمریکایی آمازون با کسب بیش از 67 در صد از سهام بازار اسپیکرهای هوشمند، مکان نخست به خود اختصاص داده و دیگر همتای آن، گوگل آلفابت با کسب 25 درصد در پشت سر آن قرار گرفته است.

در سال 2016، گوگل در بازار اسپیکرهای هوشمند حضور نداشت و پس از عرضه ی نخستین محصول خود، گوگل اسیستنت توجه بسیاری از متخصصان این حوزه را به خود جلب کرد و این بدان معنی است که گوگل به دنبال تسخیر این بازار پرطرفدار است.

با توجه به گزارشات مذکور، جای تعجب نیست که گوگل در آینده ای نزدیک جای آمازون را در این بازار بگیرد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر 15 شرکت تولید کننده با شرکت گوگل همکاری مشترک دارند.

نظر شما چیست؟