سایر خبرها

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات:تحولی بزرگ در فروش اینترنتی کالا در پیش رو است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات معتقد است که فروش آنلاین در دنیای امروز رو به رشد است و تحولی بزرگ در ایران صورت می گیرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «مسعود دانشمند»  با اشاره به رونق فروشگاه های دیجیتالی و آنلاین که مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته است، گفت: این فروشگاه های آنلاین پدیده امروز و فردای جوامع است و ما هر چه به این مقوله بیشتر بها دهیم، زودتر نتیجه می گیرم.
رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: تحول بزرگی در حوزه فروش اینترنتی اتفاق می افتد و این فقط معطوف به ما نیست، جهان به این سمت می رود.
وی اظهارداشت: در دنیای امروز باید بتوانیم خرید مناسب را در کمترین زمان و به بهترین نحو انجام دهیم و اگر این رخداد در فروشگاههای اینترنتی وجود داشته باشد، بهترین نوع خرید صورت خواهد گرفت.
دانشمند درباره موضوع انبارداری در حوزه فروش گفت: انبارداری هزینه های خاص خودش را دارد و در تجارت به نوعی دردسر است، اما وقتی این امکان وجود داشته باشد که مثلث خریدار، فروشنده و تامین کننده شکل بگیرد، مزیت رقابتی هم در فروش شکل خواهد گرفت.
رئیس اتاق ایران و امارات در باره تبادلات تجاری ایران و امارات نیز گفت: در سال های اخیر حجم تبادلات تجاری با امارات با نزول به حدود 15 میلیارد دلار رسیده است و این منهای حدود 20 میلیارد دلار تبادل کالا به صورت قاچاق است که عمده آن از دوبی انجام می گیرد.
وی افزود: تجارت در دوبی روز به روز گرانتر می شود و دولت امارات از تجار یعنی خریدار و فروشنده مالیات بیشتری اخذ خواهد کرد و به عبارت دیگر دوبی اختصاصی می شود و هزینه زندگی در آن زیاد می شود اما اگر راه تجارت در دوبی را بیاموزیم می توانیم تجارت خوبی داشته باشیم.
دانشمند افزود: اگر بخواهیم به معماران توصیه ای کنیم، باید بگوییم به کشور عمان برای فعالیت معماری بروید چرا که دولت عمان استقبال می کند و 2 کشور در حال حاضر ارتباطات سطح بالایی دارند.
وی با اشاره به سختی های پروژه گیری در خارج از ایران گفت: این روند بسیار سخت است چرا که نیاز به ضمانت نامه های بانکی متفاوت دارد، اما اگر بتوان راهی پیدا کرد که امکان فروش ایده داشته باشیم، اتفاق خوبی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات تاکید کرد: فروش ایده کار سختی است اما از فعالان حوزه دکوراسیون و معماری بر می آید.
وی با اشاره به وجود رقبای جدی در حوزه معماری و دکوراسیون در امارات، گفت: در دوبی کار سخت تر است چرا که رقبای قوی و قدرتمندی چون آمریکایی هایی، انگلیسی ها و اسپانیایی ها با کیفیت بسیار بالا وجود دارند که پولدار هم هستند و نظام بانکی آن ها هم کمک حالشان است.
خزانه دار سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه چگونه می توانیم آنچه را که داریم، بفروشیم یک موضوع اساسی است. ما باید ایده پردازی کنیم و این ایده ها را بفروشیم.
وی این نوید را هم داد که می تواند مشاور و راهنمای مجموعه هایی باشد که علاقمند به سرمایه گذاری تجاری یا فعالیت در حوزه جنوبی خلیج فارس یا حوزه امارات هستند.
وی افزود:کاخ دادگستری که در دوره پهلوی اول ساخته شده ، معماری هویت و شخصیت دارد از سوی دیگر در دوره پهلوی اول ساختمان شهربانی کل کشور را می بینید که این ساختمان دقیقا دارای شخصیت است و بلند و باریک است، یعنی افراد هر چقدر هم بزرگ و بلند قد باشند در جلوی این ساختمان که مجری قانون است، هیچ هستند.
وی افزود: این درحالی است که برخی ساختمانها در کشور ساخته شده اند که معماری هویت و شخصیت ندارند.
امارات جزء پنج کشور نخست بازارهای هدف کالا در 9 ماه سال 1396 است. همچنین طبق آمارهای اعلام شده از لحاظ ارزشی 4.1 از کل صادرات ایران به این کشور است که نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد کاهش داشت و علاوه بر آن میزان صادرات از نظر وزنی 5 درصد کاهش داشت.
گفتنی است در 9 ماه منتهی به پایان آذرماه 4 میلیارد و 451 میلیون دلار صادرات به امارات داشته ایم.
/ایرنا/

نظر شما چیست؟