اخبار لوازم خانگی

خطر حملات سایبری در کمین لوازم خانگی هوشمند

لوازم خانگی پیشرفته از جمله یخچال فریزر، اجاق های گاز و یا ماشین لباسشویی ها از طریق پردازشگرهای کامپیوتر راه اندازی شده و با قابلیت اتصال به دستیار های صوتی و گوشی های هوشمند در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در صورتی که هکرها موفق به هک نرم افزار کنترل لوازم خانگی کاربران شوند از توان محاسباتی این سری دستگاه ها استفاده کرده و در نتیجه از آن برای انجام عملیاتی مانند استخراج بیت کویین بهره می برند.

 بنا به گفته ی اسکات استورات، نایب رییس Stratfor در جریان جلسه ای که در خصوص تهدیدات امنیتی در سال 2018 تشکیل شد، ” لوازم خانگی هوشمند و ابزارهای متصل به آن در سال جاری در معرض خطرحملات سایبری قرار دارند.”

وی افزود، این نگرانی ها زمانی شدت پیدا می کند که محصولات خانگی هوشمند به دستیارهای صوتی گوگل و یا آمازون الکسا متصل می شوند و به نظر می رسد، هکر ها در سال جاری به دنبال هک این سری محصولات باشند.

در سال گذشته، گروهی از هکر با ساخت شبکه ای از دوربین های آلوده و تحت کنترل(Botnet) اقدام به حملات DDOS  بر علیه سایت ها و مقاصددیگر ورزیدند. 

علاوه بر نگرانی هایی که در خصوص حملات DDOS  وجود دارد، استخراج بیت کویین و سایر ارز های دیجیتال در کمین حملات سایبری قرار دارند.

 با وجود این که استخراج بیت کویین عملی سود آور است اما برق زیادی مصرف می کند.

سخنگوی گوگل در این خصوص عنوان کرد: “امنیت لوازم خانگی هوشمند در الویت قرار دارد و به همین منظور اقداماتی در این مورد صورت گرفته است.” 

نظر شما چیست؟