اخبار لوازم خانگی

ازدیاد واحدهای صنفی، بازار را دچار مشکل کرده است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: در حال حاضر بیش از نیاز بازار، واحد صنفی داریم که این مساله بر رونق بازار تاثیر گذاشته است ضمن اینکه هر گونه نوسانات نرخ ارز بر قیمت کالاها تاثیرگذار است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: به دلیل وارداتی بودن اکثر کالاها در صنف لوازم خانگی، افزایش نرخ ارز بر قیمت ها تاثیرگذار است و تغییرات قیمتی روزهای اخیر ناشی از این مسئله است.

وی ادامه داد: همچنین تولید‌کنندگان مواد اولیه در داخل کشور همچون مس، فولاد و پتروشیمی هم قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند که این موضوع هم بر افزایش قیمت لوازم‌خانگی تأثیر گذاشته است.

طحان پور در مورد افزایش تعرفه واردات مواد اولیه برخی کالاها گفت: افزایش تعرفه راهکار حمایت از تولید داخلی نیست؛ بلکه تولید کالای با کیفیت می‌تواند قدرت رقابت لوازم خانگی تولید داخل را در کنار لوازم خانگی خارجی افزایش دهد.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم بازاررکود دارد خیلی درست نیست چرا که دلیل رونق نداشتن بازار مازاد داشتن واحدهای صنفی است و ما بیش از نیاز بازار واحد توزیعی داریم که این مسئله سبب شده تا اگر در طول روز بیش از ۱۰۰ نفر هم برای خرید بیایند، خیلی دیده نشوند.

طحان پور افزود: یکی دیگر از مشکلات اصلی بازار این است که همه کاسب شده اند به طوری که بیشتر دستگاه ها و سازمان ها شرکت تعاونی مصرف کارکنان دارند و به صورت شرایطی کالا را به کارمندان می فروشند. از سوی دیگر فعالیت گسترده فروشگاه‌های زنجیره ای برای فروش همه کالاها سبب شده در رونق بازار تاثیر گذار بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه تولید نیز مازاد واحدهای تولیدکننده داریم؛ به عنوان مثال اگر نیاز به ۲۰ کارخانه یخچال سازی باشد ، بیش از ۱۰۰ واحد کارخانه یخچال سازی داریم که بسترها و زیرساخت های لازم برایشان فراهم نیست و خیلی از آنها نمی توانند تولید باکیفیت داشته باشند که لازم است در یکدیگر ادغام شوند و بسترهای صادراتی برای تولید فراهم شود .

به گفته طحان پور باید سرمایه کافی در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار بگیرد تا بتوانند خدمات مطلوب به مصرف کنندگان ارائه دهند .

طحان پور افزود: اصناف نیز باید با علم روز حرکت کنند و استفاده از تکنولوژی روز را اصل کار خود قرار دهند. همچنین باید خدمات بهتری ارائه دهند و فروش های خود را به روز کنند تا بتوانند در فضای مجازی نیز فروش اینترنتی و آنلاین داشته باشند چرا که دیگر دوره ارائه خدمات سنتی به پایان رسیده است.

نظر شما چیست؟