اخبار لوازم خانگی

«فروش محصولات» مهمترین چالش صنعت صنایع دستی

نخستین کارگروه ملی - تخصصی صنایع دستی کشور با حضور روسای اتحادیه های صنفی و مسئولین حوزه های مختلف صنایع دستی برگزار شد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  به نقل از روابط عمومی بسیج اصناف، غلام رضا حسن پور عضو هیئت عالی نظارت بر تشکل های صنفی گفت: در  راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب، هم زمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و با توجه به ضرورت راه اندازی کارگروه های تخصصی، کارگروه ملی صنایع دستی ذیل شورای مرکزی افتتاح شد.

رییس بسیج اصناف کشور ادامه داد: هدایت ، حمایت و نظارت راهبرهای اصلی سازمان بسیج اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی و اعتلای تولید ملی است که با همت اصناف و تولیدکنندگان اجرایی می شوند که بر این اساس با هدف هم افزایی و ظرفیت سازی بهتر و بیشتر در صنوف مرتبط با صنایع دستی ، شیوه نامه اجرایی ابلاغی توسط سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیئت عالی نظارت بر تشکل های صنفی افزود: توسعه و ترویج هنرهای صنایع دستی و احیای سنت‌های فراموش شده ایرانی اسلامی در شهرها و روستاها، تعیین شاخص‌های هنری رشته ای صنایع دستی، استاندارسازی تولیدات صنایع دستی، تاسیس کمیته بررسی و تحلیل آماری عرضه و تقاضا، ایجاد بانک اطلاعاتی، تعامل با مراکز علمی، تعامل با ادارات و موسسات مرتبط از محورهای اصلی برپایی و راه اندازی این کارگروه هستند.

همچنین عبدالهی رییس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قیمتی گفت: صنایع دستی و گسترش تولید آن نقش مهمی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی دارد و متاسفانه استان تهران با توجه به دارا بودن امکانات لازم طی سال های گذشته فعالیت مناسبی در این بخش نداشته است.

عبدالهی با اشاره به اینکه عرضه و فروش کالاهای تولیدی از مهمترین چالشهای صنایع دستی به شمار می روند گفت: قطعا باید مسیر تولید بررسی شود و بر اساس راهبردهای دانش بنیان، صادرات را رونق بخشیم که در این مسیر استانداردساز، برند سازی و اعتلای نام و نشان تجاری مهم ترین استراتژی برای توسعه صنایع دستی ایران است.

نظر شما چیست؟