دکوراسیون منزل

اتاق بچه‌های باهوش چه رنگی است؟

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق در پرورش هوش کودک تاثیرگذار است. همه والدین دلشان می خواهد فرزندانی باهوش و بااستعداد داشته باشند. گاهی مادران فکر می کنند که مصرف مواد غذایی خاص می تواند به تقویت هوش ذاتی فرزندشان کمک کند، اما گذشته از آن، فضایی که کودک در آن رشد می کند نیز در پرورش هوش و درک احساسات کودک اثرگذار است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پژوهشگران می‌گویند که انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق در پرورش هوش کودک تاثیرگذار است. همه والدین دلشان می خواهد فرزندانی باهوش و بااستعداد داشته باشند و برای رسیدن به این هدف از دوران جنینی و نوزادی به شیوه های مختلف تلاش می کنند. گاهی مادران فکر می کنند که مصرف مواد غذایی خاص می تواند به تقویت هوش ذاتی فرزندشان کمک کند، اما گذشته از آن، فضایی که کودک در آن رشد می کند نیز در پرورش هوش و درک احساسات کودک اثرگذار است.

 
درواقع برای نوزادان و کودکان کم سن و سال، فهم رنگ ها موضوع مهمی است که به افزایش هوش و یادگیری آن ها در همه بخش های زندگی کمک می کند. از این رو اگر نوزاد یا کودکی در خانه دارید، یا به زودی قرار است فرزندی در خانواده شما به دنیا بیاید، توجه به این نکات دکوراسیونی به شما کمک می کند تا در پروش هوش و بهبود عملکرد مغزی کودک نقش داشته باشید و مهارت هایش را تقویت کنید.
 
تا سه ماهگی دکوراسیون سیاه و سفید ایده آل است
تحقیقات پژوهشگران موسسه اسمیت- کتل ول آی در سانفرانسیسکو نشان می دهد که یک نوزاد در ماه های اول زندگی فقط می تواند سایه ای از رنگ های سیاه، سفید و خاکستری را تشخیص دهد. به همین دلیل استفاده از سایه های مختلف این رنگ ها و قرار دادن رنگ های متضاد در کنار هم، بهترین گزینه برای تقویت بینایی نوزاد است.
 
اتاق بچه‌های باهوش چه رنگی است؟
 
از این رو پیشنهاد طراحان این است که شکل ها و طرح های مختلف سفید و مشکی را در بخش های مختلف اتاق قرار دهید تا بتوانید سیگنال های قدرتمندی را به مغز کودک ارسال کنید. هر چقدر این سیگنال ها قوی تر باشند، رشد مغز و تقویت بینایی سریع تر اتفاق می افتد و به کمک این دکوراسیون، کنجکاوی کودک از همان سال های اولیه برانگیخته می شود، حافظه بهبود می یابد و سیستم عصبی سریع تر به تکامل می رسد.

سه تا شش ماهگی، اضافه کردن چند رنگ به اتاق کودک

همزمان با رشد کودک، اضافه کردن رنگ ها به اتاق او موضوع مهمی است که در رشد و تکامل جسمی وی اثر دارد. به گفته متخصصان، نوزادان در سه ماهگی قادر به دیدن رنگ ها هستند و در این مرحله انتخاب چند رنگ مناسب در برانگیختگی سلول های مغزی تاثیر دارد. شاید در اینجا مادران به این نکته فکر کنند که در زمان اوج دغدغه هایشان برای مراقبت از کودک چطور می توانند مدام در فکر تغییر دکوراسیون هم باشند؟ متخصصان می گویند که در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد و شما به عنوان مادر یک نوزاد کوچک سه ماهه، می توانید هر رنگی را که دوست دارید به دکوراسیون موجود اضافه کنید.
 
اتاق بچه‌های باهوش چه رنگی است؟
 
به طور مثال اضافه کردن رنگ های زرد و سرخابی به اتاق سیاه و سفید نوزاد یک انتخاب عالی است. برای این کار می توانید از آباژور، کوسن یا سایر عناصر دکوری کمک بگیرید. استفاده از رنگ های زرد و سفید برای رنگ آمیزی و طراحی سقف بسیار مهم است. درواقع به دلیل این که نوزاد در این مرحله بیشتر در تخت می خوابد و سقف را می بیند، این نظریه توسط متخصصان مطرح شده است، اما در صورتی که رنگ کردن سقف برای شما دشوار است استفاده از انواع استیکر و برچسب، انتخاب جایگزین مناسبی به شمار می رود.

شش تا دوازده ماهگی، دایره متنوعی از رنگ ها

در این زمان قدرت بینایی کودک به خوبی رشد یافته و می توانید رنگ های متنوعی را به اتاقش اضافه کنید. می توانید این تغییر و تحولات رنگی را به سادگی از طریق اضافه کردن تابلو به دیوارها، همچنین انتخاب اسباب بازی و کتاب های رنگی ایجاد کنید. نیازی نیست به فکر تغییر همه عناصر دکوری باشید. می توانید با همان وسایل و اسباب بازی های موجود و قرار دادن آن ها روی قفسه ها و دیوارها، دایره رنگی متنوعی را به اتاق کودک راه دهید. در این مرحله نکته مهم اینجاست که تعادلی را بین رنگ های انتخابی ایجاد کنید، به طوری که آرامش کودک به هم نخورد و خواب راحتی داشته باشد. توصیه می شود که حتما از سبز کمرنگ هم استفاده کنید. در انتخاب کاغذدیواری، کوسن و قالیچه این رنگ را فراموش نکنید.
 
 اتاق بچه‌های باهوش چه رنگی است؟
یک تا دو سالگی، زمانی برای خلاقیت مادران
در این مرحله توانایی صحبت کردن کودک شما به تدریج بهتر می شود و در 18 ماهگی کودک توانایی تمایز رنگ ها را به دست می آورد. برای کودکان نوپای این محدوده سنی می توانید رنگ های جدید دیگری را به اتاق اضافه کنید و از کوسن های چند رنگ، کاغذدیواری های متنوع و رنگارنگ و دیگر عناصر استفاده کند تا فضایی شاد، پرجنب و جوش و در عین حال مناسب رشد جسمی و فکری کودک خلق نمایید.
 
اتاق بچه‌های باهوش چه رنگی است؟
سه تا چهار سالگی، حفظ تعادل و هارمونی
تقریبا در سنین سه تا چهار سالگی یک کودک می تواند اسم رنگ ها را بیان کند و تفاوت های آن ها را به خوبی بشناسد. در این دوران با تعویض ملافه و روتختی، قرار دادن اقلام رنگی مختلف و آموزش اسامی رنگ ها، به تقویت مهارت های شناختی اساسی در کودک خود کمک کنید تا اتاق شلوغ و پرهیاهو به نظر نرسد. وجود رنگ قرمز در لامپ، فرش، کوسن و عروسک ها نه تنها زیبا و چشم نواز است، بلکه فرصتی برای والدین و کودک فراهم می کند تا در آموزش رنگ ها درگیر شوند. دقت کنید که در کنار رنگ های گرم مانند قرمز، از ترکیب رنگ های خنثی مانند طوسی و سفید هم کمک بگیرید تا فضای اتاق هارمونی و آرامش بیشتری داشته باشد.
 
اتاق بچه‌های باهوش چه رنگی است؟

/برترین ها/

نظر شما چیست؟