دکوراسیون منزل

بخش اول/ خانه ای تمیز تر از هر سال در نوروز 97!

خانه تکانی یکی از رسم های جالب ایرانی ها است که پیش از آغاز عید نوروز و فصل بهار انجام می شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مردم ایران در آستانه ی عید نوروز تلاش می کنند تا با آغاز فصل جدید، همه‌چیز را پاکیزه و نو کنند.

 همان طور که می دانید تمیز کردن فرش و قالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است وما به بهانه نزدیک شدن به سال جدید و خانه تکانی های آن در این بخش تلاش کرده ایم تا بهترین روش ها را برای تمیز کردن انواع لکه فرش ارائه دهیم.

لکه شمع بر روی فرش ، موکت و سطوح بافت دار : ابتدا با جسمی نوک تیز مانند چاقو و یا حتی ناخن ، پارافین سخت شده را بردارید سپس کاغذ روغنی و یا دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه حاصل از پارافین قرار دهید ، حال اتو را در درجه گرم تنظیم کرده و بر روی سطح کاغذ چندین بار حرکت دهید ، حرارت ناشی از اتو پارافین‌های باقی مانده در میان بافت‌ها را آب کرده و جذب کاغذ می‌کند.

تمیز کردن لکه مواد چرب از فرش : برای رفع لکّه مواد چرب از جمله مداد شمعی و موادی همچون قیر ابتدا مقداری حلال غیر چرب که زود خشک نمی‌شود بر مقداری پنبه مرطوب بریزید و آن را آرام روی لکّه قرار دهید ، به این ترتیب مقداری از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن می‌شود ، این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا تمام لکّه از بین برود سپس محل را با پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید.

لکه چای و قهوه:روی فرش و موکت مانند لکه زدایی شیر است و باید ابتدا اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کرد و اگر لکه ها باز باقی ماند از آب اکسیژنه 5 درصد و مقداری آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب پاک گردد و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

لکه قیر: ابتد لکه را با استفاده از یک کاردک یا پشت چاقو بردارید.یک کاغذ کاهی روی محل قرار داده و با استفاده از اتوی گرم(خیلی داغ نباشد) اثر لکه را از روی فرش بر روی کاغذ انتقال دهید.این کار را چند بار با کاغذ تمیز انجام دهید با لکه کامل برداشته شود. سلیه باقی مانده را با استفاده از پارچه مرطوب و کف تمیز کنید.اگر سایه خوب تمیز نشد آنرا با پارچه آغشته با به الکل تمیز نمایید.

پاک کردن جوهر خودکار: با استفاده از یک اسفنج که با شیر مرطوب شده لکه را بردارید.سپس با استفاده از دستمالی که با آب و کف مرطوب شده باقی مانده مواد را بردارید.

 

نظر شما چیست؟