اخبار لوازم خانگی

کارگران کارخانه لوازم خانگی پارس پشت درهای بسته تولید/ مسئولین پاسخگو نیستند

پس از گذشت 2 ماه از قطع تولید در کارخانه لوازم خانگی پارس و پیگیری‌های صورت گرفته مسئولین پاسخ مشخصی ارائه نداده‌اند و تراژدی مشکلات کارگری همچنان ادامه دارد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از کارگران شرکت لوازم خانگی پارس ضمن تایید این خبر گفت: حدود 15 سال است که در شرکت لوازم خانگی پارس کار می‌کنم و طی این مدت با مسائلی روبرو بوده‌ایم اما تاکنون تا این حد دچار مشکل نشده بودیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در زمان تغییر مدیریت‌های شرکت به وجود می‌آمد، افزود: حدود 2 ماه است که مدیر شرکت تغییر کرده اما کارگران و کارکنان به حال خود رها شده‌اند و کسی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده نیست.

این کارگر معترض ادامه داد: نزدیک به 2 ماه است که تولید به طور کامل قطع شده و حقوق کارگران پرداخت نشده و متاسفانه تاکنون مدیران داخلی و مسئولین پاسخگو نبوه‌اند.

وی با اشاره به اشتغال 600 کارگر در این شرکت، بیان کرد: کارگران در این مدت با ترس از ایجاد مشکل در صورت اعتراض و امید به بهبود اوضاع اقدامی نکرده و منتظر راه‌اندازی مجدد خطوط تولید بوده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات ماه‌های گذشته بارگیری شده و به فروش می‌رسد و همین موضوع باعث شده تا کارگران روز به روز امید خود برای برگشت به کار و آغاز تولید را از دست بدهند.

این کارگر ادامه داد: نبود مواد اولیه موجب تعطیلی خطوط تولید شده و بارها اتفاق افتاده که همه شرکت معطل رسیدن قطعات اولیه ساخت که در داخل ایران تولید می‌شود، شده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تعطیلی خط تولید، کارگران هر روز راس ساعت کاری در شرکت حاضر می‌شوند اما طی چند روز گذشته نهار کارگران نیز قطع شده و کارگران مجبورند ساعت 12 به خانه‌هایشان برگردند.

این کارگر با اشاره به قطع خدمات بیمه، اظهار کرد: حق بیمه کارگران در آخرین فیش پرداختی حقوق کسر شده اما به بیمه پرداخت نشده و بیمه نیز تمام خدمات خود از جمله خدمات درمانی را قطع کرده است.

وی ادامه داد: قطع خدمات بیمه تکمیلی و درمانی مشکلات زیادی را برای کارگران و خانواده‌هایشان به جود آورده و افرادی که نیاز فوری به دریافت این خدمات دارند را با معضلات بسیاری روبرو کرده است.

این کارگر با بیان اینکه هیچ یک از مدیران داخلی و مدیرعامل توضیحی برای وضع موجود ندارند، خاطرنشان کرد: پیش از بروز این مسائل این شرکت روزانه 500 محصول اعم از ماشین لباسشویی، یخچال و کولر تولید می‌کرد اما حدود 2 ماه است که وضعیت شرکت در شرایط بحرانی قرار دارد و خواستار رسیدگی از سوی مسئولین استانی هستیم تا کارگران این شرکت چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

منبع:صبح قزوین

نظر شما چیست؟