سایر خبرها

هواوی از نخستین مودم ۵G در جهان رونمایی کرد

هواوی در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون از نخستین مودم نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G رونمایی کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از وب سایت the verge، کنگره جهانی موبایل که یکی از بزرگترین رویدادهای مهم در عرصه علم و فناوری در جهان به شمار می‌رود، هم اکنون در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

یکی از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G ، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت ۵G  را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

بدون شک، کنگره جهانی موبایل که میزبان و شاهد رونمایی محصولات جدید و شگفت‌انگیز متعددی است، از مهم ترین رویدادهایی است که می‌تواند در زمینه علم و فناوری اتفاق بیافتد. بنابراین هوآوی تصمیم گرفت که روز گذشته یک روز قبل از آغاز رسمی برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸، از نخستین مودم اینترنت همراه ۵G رونمایی کند.

این مودم که از چیپ‌ست‌های ساخت خود این شرکت بهره می‌برد، ۵G CPE نام دارد و به طور قطع، برای فعالان در حوزه فناوری و ارتباطات از اهمیت به سزایی برخوردار است. این مودم که از تراشه Huawei Balong ۵G۰۱ استفاده می‌کند، سرعتی تا مرز ۲ گیگابایت در ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و با تمامی باندهای فرکانس نسل پنجم ارتباطات نظیر MMW و طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز نیز سازگار است. انرژی لازم برای این مودم که از POE پشتیبانی می‌کند، از طریق کابل اترنت تامین می‌شود.

البته هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق‌تری درباره زمان عرضه و قیمت‌گذاری مودم جدید هوآوی ۵G بیان و منتشر نشده است.

 

 

نظر شما چیست؟