سایر خبرها

بخش چهارم/خانه ای تمیز تر از هر سال در نوروز 97

تمیز کردن کاشی ها و سرامیک در میان دیگر قسمت های خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا به سبب رطوبت، محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری ها و قارچ است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن کاشی ها و سرامیک در میان دیگر قسمت های خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا به سبب رطوبت، محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری ها و قارچ است.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما کاربران عزیر را با ترفندهای کلیدی خانه داری آشنا کنیم.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

  • یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه سرکه را در یک سطل آب داغ مخلوط کنید و از این ترکیب جادویی برای برق انداختن کاشی ها و سرامیک ها استفاده کنید.

  • سفیدک های روی کاشی و سرامیک بسیار آزار دهنده است و یک تکه لیموترش و یک پنبه آغشته به سرکه حلال این مشکل است.

  • گاهی اوقات چربی و مواد دیگری روی سرامیک‌ها و کاشی‌ها هستند اما ما قادر به دیدن آنها نیستیم. هر دو راه بالا برای تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها کارآمد هستند؛ با این حال یک پیشنهاد دیگر، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم است.در ظرفی مایع ظرفشویی و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از دستمال یا حوله به تمیز کردن تمام منطقه بپردازید. به یاد داشته باشید که روی قسمت‌هایی که تمیز شده‌اند قدم نگذارید و تا بیست دقیقه از راه رفتن در آن نقاط بپرهیزید. البته این کار ممکن است باعث سر شدن سرامیک‌ها شود. در صورتی که این اتفاق افتاد می‌توانید با دستمال مرطوب روی نواحی شسته شده بکشید.

  • جوش شیرین ماده ایست که می توان از آن برای لکه بری نیز استفاده کرد همچنین سرامیک ها را بسیار عالی تمیز و لکه برداری می کند. این ماده می تواند در براق کردن سرامیک ها نیز کمک بسزایی کند.

 

نظر شما چیست؟