سایر خبرها

پیامک های تبلیغاتی مزاحم طی دو ماه آینده کنترل خواهند شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر استفاده خاص‌منظوره از جویشگرهای بومی، این جویشگرها را به عنوان فرصت و پیش فرضی برای طرح اینترنت کودکان قلمداد کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت برتری دادن جویشگرهای داخلی بر انواع خارجی، اظهار کرد: از موتورهای جست‌وجوی بومی می‌توان در چرخه اینترنت و کودک استفاده کرد تا درنهایت بتوان جویشگرهای داخلی را تقویت کرد. در حال حاضر دو درصد از جست‌وجوهای انجام شده توسط جویشگر بومی “پارسی‌جو” بوده است که می‌توان با استفاده و انتقال زیرساخت‌های تجاری این جویشگرها را تقویت کرد.

وی با بیان این‌که فضای مجازی و فناوری اطلاعات یک اقتصاد دارد که هر یک از این زیر سیستم‌ها هم در آن یک سهمی دارند، ادامه داد: همان رویکردهایی که در عرصه صنعت وجود دارد، در فضای مجازی هم باید وجود داشته باشد. در این حوزه تجاری‌سازی، برندسازی و پاسخگویی به مشتریان بسیار مهم است. راهکار این هدف اتخاذ سیاست‌های بازاریابی برای محصولات داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به برخی موارد گزارش شده در مورد سوء‌استفاده از برخی CPU‌ها برای استخراج ارز الکترونیک، اظهار کرد: در این زمینه در حال جمع‌آوری مستندات هستیم و به محض احراز تخلف به مراجع قضایی اعلام خواهیم کرد. این مستندات را قرار است مرکز ماهر تحویل دهد.

آذری جهرمی با اشاره به دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در موضوع کنترل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، بیان کرد: یک زمان‌بندی حداکثر دو ماهه برای اجرای این دستورالعمل تعیین شده است، با این حال در حال حاضر هم کنترل‌ها نسبت به حذف شماره‌های مزاحمت تبلیغاتی بیشتر شده است اما برخی از این مزاحمت‌ها از طریق خطوط تلفن همراه شخصی است که حجم زیادی دارند و البته کنترل همه آنها نیاز به زمان دارد.

وی با ابراز امیدواری از پیاده‌سازی سامانه‌های اپراتورها برای کنترل تبلیغات پیامکی بر ضرورت حفظ حریم شخصی و شهروندی شهروندان تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت نظرات و برنامه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: اتفاقاتی که در حوزه فناوری اطلاعات در امر اقتصاد دیجیتال در حال رخ دادن است، باعث می‌شود تا این پژوهشگاه به تغییراتی نیاز داشته باشد.

آذری جهرمی همچنین درباره سازوکار احتمالی اجرای آزمایشی ارزهای دیجیتالی، گفت: این ارزها الزاما وابسته به پیام‌رسان و یا بستر خاصی نیستند؛ در همکاری‌هایی که با بانک مرکزی آغاز کرده‌ایم، در واقع به آن‌ها در حوزه تکنولوژیکی کمک می‌کنیم. اصل قضیه ارزهای رمزنگاری شده در واقع خود فرآیند رمزگذاری و پیاده‌سازی الگوریتم‌هاست.

وی درباره‌ی جنبه مقرراتی ارزهای الکترونیکی هم اظهار کرد: ابتدا باید اصول فقهی مرتبط با ارزهای الکترونیک مورد بررسی قرار بگیرد، اما در حالت کلی در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده ما یا باید منفعل باشیم یا این‌که برویم این مدل‌ها را به عنوان یک فرصت برای بهره‌برداری هرچه بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به حوزه IMS‌ها در کشور ادامه داد: برای تقویت زیرساخت‌های تکنولوژیک خود در این رابطه نیاز به 300 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری وجود دارد. تفاوت کار پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دیگر شرکت‌های خصوصی این است که زیرساخت‌های ما بر پوشش رایانش ابری بنا شده است.

نظر شما چیست؟