سایر خبرها

بخش پنجم/ خانه ای تمیزتر از هرسال در نوروز 97

با نزدیک شدن به سال جدید و خانه تکانی های پیش از آن، در این بخش تلاش شده تا ترفندهایی را برای خانه تکانی سریع و آسان ارائه شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به سال جدید و خانه تکانی های پیش از آن، در این بخش تلاش شده تا ترفندهایی را برای خانه تکانی سریع و آسان ارائه شود.

در بخش پنجم این مطلب تلاش شده به تمیز کردن سطوح چوبی پرداخته شوید.                                                   

در اکثر خانه ها وسایل و دکورهای چوبی یافت می شود و طرفداران زیادی دارد، نگهداری صحیح از این وسایل یکی از مهم ترین نکاتی است که در خانه باید به آن توجه شود.

«وسایل چوبی»

روغن دست ساز!

می توانید برای تمیز کردن وسایل چوبی، روغن خانگی درست کنید. برای تهیه این روغن، روغن بزرک و عصاره ی صمغ را به مقدار مساوی بجوشانید. مواد را با هم مخلوط کرده و با یک دستمال نرم، آن را به چوب بمالید و به سادگی برق انداختن وسایل چوبی تان را خودتان انجام دهید. این روغن یا هر روغن تجاری دیگری در بافت چوب نفوذ می کند و اگر سال ها استفاده کنید، اثاثیه ی چوبی تان همیشه تازه می مانند و درخشندگی طبیعی خود را نگه می دارند.

جاروبرقی بزنید!

جاروبرقی غبار روی میز را کاملا از بین می برد. برای جلوگیری از خط و خش از سر باریک مخصوص گردوغبار استفاده کنید. سر باریک را به آرامی تا زمان محو شدن غبار روی کل سطح میز بگیرید.

صابون و آب گرم!

همواره سعی کنید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن و نظافت وسایل خودداری کنید. یکی از راه های تمیز کردن وسایل چوبی استفاده از کمی آب گرم و مقدار بسیار کمی صابون یا مایع ظرفشویی است، آب باعث خرابی وسایل چوبی نخواهد شد به شرطی که بعد از تمیز کردن وسیله ها با دستمال خیسی آن را برطرف کنید و آن را با دستمالی نرم و بدون پرز کاملا خشک کنید. قسمت هایی از وسایل که تمیز کردنشان سخت است را می توانید به کمک یک مسواک نرم تمیز کنید. دستمال یا حوله ای که برای تمیز کردن به کار می برید باید کاملا نرم و جاذب باشد، استفاده از پارچه های زبر سطح چوب را خراش خواهد داد.

معجزه ی سرکه!

سرکه طبیعی‌ترین روش برای زدودن چربی‌ها محسوب می‌شود. نصف لیوان سرکه سفید و نصف لیوان اب گرم را با یکدیگر مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری دار بریزید. هرگز این محلول را به صورت مستقیم روی کابینت ها اسپری نکنید حتماً آن را روی یک پارچه تمیز اسپری کرده و به وسیله آن محل مورد نظر را تمیزکنید.

محلول جادویی سرکه و نمک!

با ترکیب این دو ماده فوق‌العاده، خمیری تهیه کرده و به وسیله مسواک روی لکه‌های سمج مانند لکه‌ی شیره، شربت، مربا و یا شکلات بمالید وپس از چند دقیقه با یک پارچه آن را تمیز کنید.

نظر شما چیست؟