اخبار لوازم خانگی

قبل از ثبت سفارش برای واردات لوازم خانگی کالاها گران تر بود

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه ثبت سفارش برای واردات انواع لوازم خانگی باعث می شود تمامی کالاهای وارداتی نمایندگی مجاز داشته باشند گفت: ثبت سفارش واردات انواع لوازم خانگی انحصاری و رانت به وجود نمی آورد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه یکی از آثار پسا برجام ثبت‌ سفارش کالاهای لوازم خانگی با اخذ شناسه_کالا و ثبت نمایندگی کالا توسط مرکز اصناف اعلام کرد و افزود: قبل از برجام اکثر کالاها به صورت واسطه به داخل کشور وارد می شدند و فروشگاه ها با این کالا های واسطه ای فعالیت خود را انجام می دادند و ما نمی توانستیم به صورت مستقیم کالاها را از نمایندگی های خارجی تهیه کنیم و با توجه به محدودیت هایی که داشتیم کالا به صورت مستقیم به داخل وارد نمی شد.
محمد طحان پور با اشاره به اینکه قبل از ثبت سفارش برای واردات انواع لوازم خانگی ، کالاها گران تر به دست مصرف کننده می رسید، گفت:واردکنندگان دیگر نیازی به دور زدن تحریم ها ندارند و دست دلالان با این اتفاق کوتاه می شود.
وی تصریح کرد: ثبت‌ سفارش کالاهای لوازم خانگی بر اساس شرایط جدید از 12 اسفند اجرا شده است و مردم با گارانتی مجاز کالاهای خود را خریداری می کنند.
به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی هر کسی می تواند لوازم خانگی را از خارج وارد کند و باید قبل از آن، شرکت مورد نظر یا نمایندگی مجاز خود را ثبت کرده سپس اقدام به واردات کالا کند همین اقدام دست واسطه را قطع خواهد کرد.
طحان پور با بیان اینکه برخی از این طرح انتقاد کردند که با این شرایط رانت بوجود می آید گفت: به هیچ عنوان ثبت ‌سفارش کالاهای لوازم خانگی رانت نمی آورد و هرکسی می تواند از کارخانه مبدا کالای خارجی با شرایط گفته شده وارد کند.
 به تازگی برای واردات انواع لوازم خانگی شروطی در نظر گرفته و اعلام شده است که بر اساس این شروط ثبت سفارش واردات در این بخش با شرایط جدیدی همراه خواهد بود.
ثبت‌ سفارش کالاهای لوازم خانگی بر اساس شرایط جدید از 12 اسفند اجرا می شود.
بر همین اساس لازم است پیش از شروع فرآیند ثبت‌سفارش، موارد اشاره شده مورد توجه قرار گیرد و تجار جهت اخذ نمایندگی به مرکز اصناف و بازرگانان ایران مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری موج

نظر شما چیست؟